MOL fúziu s OMV oficiálne odmieta

Maďarská rafinéria nechce, aby ju prevzal koncern OMV. Akcionárom sľubuje dobré hospodárske výsledky a vyššie dividendy.

Spojením s MOL by rakúska OMV získala kontrolu nad všetkými tromi významnými rafinériami v strednej Európe.Spojením s MOL by rakúska OMV získala kontrolu nad všetkými tromi významnými rafinériami v strednej Európe. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Maďarská ropná a plynárenská spoločnosť MOL včera oficiálne odmietla ponuku rakúskeho koncernu OMV na fúziu. Predstavila svoj plán rozvoja a sľúbila akcionárom vyššie dividendy.

Rafinéria tak odpovedala na júnový nákup svojich akcií, po ktorom podiel OMV v MOL stúpol z 10 na 18, 6 percenta. Krátko po nákupe akcií ponúkol OMV firme fúziu.

Manažment MOL ponuku odmietol a začal skupovať akcie vlastnej spoločnosti, aby sa tak ubránil nepriateľskému prevzatiu. Spolu sa mu podarilo vykúpiť 10,6 milióna vlastných akcií za 1,6 miliardy amerických dolárov a zvýšiť tak svoj podiel v spoločnosti na tretinu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Rafinéria Slovnaft, ktorú MOL kontroluje, podporuje podľa hovorkyne Kristíny Félovej snahu materskej spoločnosti o zachovanie samostatnosti.

MOL láka akcionárov

V roku 2008 plánuje MOL vyplácať akcionárom približne 40 percent z čistého zisku. Dnes dostávajú zo zisku 15–percentný podiel. Spoločnosť odhaduje, že jej čistý zisk bude každoročne rásť v priemere o 6,5 percenta. V roku 2011 by mal dosiahnuť 2,9 miliardy dolárov.

„Prirodzený rast a dividendová politika vytvoria pre akcio­nárov hodnotu, ktorá z MOL spraví príťažlivú spoločnosť aj pri zachovaní nezávislosti,“ povedal včera generálny riaditeľ firmy György Mosonyi.

Časť analytikov si myslí, že ciele skupiny sú prehnané. Firma podľa nich opúšťa svoju pôvodnú stratégiu rastu cez kúpu iných firiem.

SkryťVypnúť reklamu

MOL plánuje v nasledujúcich štyroch rokoch preinvestovať približne 5,3 miliardy dolárov.

OMV: Sami prídu

Keby Rakúšania ovládli MOL, získali by kontrolu nad všetkými troma rafinériami v regióne. Riaditeľ OMV Wolfgang Ruttenstorfer v rozhovore pre rakúsky denník Der Standart povedal, že neplánuje „tiché“ prevzatie MOL.

Ruttenstorfer však verí, že rastúci tlak nakoniec privedie vedenie maďarskej spoločnosti k rokovaciemu stolu. Zvýšenie podielu v MOL má podľa neho ukázať, že budúcnosť ropného priemyslu strednej Európy je v jeho konsolidácii.

Autor: pst

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 525
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 187
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 701
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 843
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 981
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 716
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 791
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 484
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu