Všetko vôkol nás sa mení, vyvíja. Architektúra budov a dizajn, účinnosť spaľovacích motorov, veľkosť a funkčnosť mobilných telefónov, móda, ideológia, stravovacie zvyklosti ...
Dnešný človek dennodenne čelí novým situáciám, v ktorých je nútený uplatňovať svoj um a dôvtip. Neustála konfrontácia s novými problémami ho tak robí svojím spôsobom vzdelanejším a inteligentnejším. Nainštalovať softvér z CD-ROM–u by preňho malo byť hračkou.
Je to „Microsoftsky jednoduché“
Spoločnosť Microsoft pred pár týždňami vložila do vydaní niektorých časopisov CD-ROM, na ktorom sa nachádza 60-dňová skúšobná verzia balíka MS Office Professional.
Skvelý marketingový ťah! Ponúknuť zákazníkom skúšobnú verziu softvéru zdarma, nechať im dostatočne dlhý čas na to, aby si naň navykli, a potom ich krásne zúčtovať; určite radi zaplatia. Skutočnosť? Nainštalovať softvér z CD-ROM–u je v tomto prípade skutočne jednoduché.
Ale proces registrácie, to je výzva! Zákazník musí absolvovať tortúru približne 15 krokov, v rámci ktorých si na webovej stránke Microsoftu musí zriadiť používateľský účet, vytvoriť heslo, odoslať kód, zadať e-mailovú adresu, potvrdiť ju zákazníckemu centru Microsoftu, znova sa zaregistrovať, vyplniť dotazník, uviesť meno, adresu, PSČ, odpovedať na otázky o záujmoch, zrušiť povolenie na prijímanie informačných správ, až sa napokon dostane k vytúženému produktovému kľúču, čo je 25-miestny kód (!), ktorý je potrebné následne vpísať do príslušnej kolónky pri spustení softvéru. A keď si zákazník už konečne vydýchne, v okne sa objaví ďalšia požiadavka: „Zadajte 8–miestny kód, ktorý nájdete na bielom štítku vonkajšej strany obalu výrobku.“
A to už začne škaredo nadávať.
Keby Microsoft vyrábal iPody
Nevdojak sa mu v hlave vynoria reklamy porovnávajúce Mac s PC, alebo paródia na to, ako by vyzerala škatuľa iPodu, keby ho vyrábal Microsoft.
MS Office bude určite úspešným produktom. Má mnohé nové funkcie, je spoľahlivejší, užívateľsky prívetivejší; dá sa teda predpokladať, že mnohým zákazníkom uľahčí život.
No a tým, ktorí sa rozhodli podstúpiť komplikovanú a zdĺhavú registráciu skúšobnej verzie, dá bonus navyše. Skúsenosť, na základe ktorej v budúcnosti budú o trocha viac prezieravejší a šikovnejší. Na nezaplatenie.
Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca, United Consultants