Chceme míňať ihneď

Nakupovanie na Slovensku ovplyvňuje aj mentalita. Keď vidíme zľavu, nečakáme, kým bude ešte výhodnejšia.

Zľavy v niektorých obchodoch môžu byť o mesiac ešte výraznejšieZľavy v niektorých obchodoch môžu byť o mesiac ešte výraznejšie (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. Zhruba pred dvoma týždňami sa začala v obchodoch sezóna letných výpredajov. Opakuje sa tak situácia, keď vianočné zľavy sa začínali ešte pred Vianocami.

„Ľudia radi nakúpia ešte pred sezónou. Obchodníci vedia, že keď im zákazníci odídu na dovolenku, už nepredajú nič,“ povedal Ľubomír Drahovský z prieskumnej agentúry Terno.

Letné zľavy fungujú dvoma spôsobmi. Buď obchodníci poskytnú jednotnú zľavu na všetok tovar naraz a ďalej s cenou už nehýbu. Alebo sa rozhodnú zľavy postupne zvyšovať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Pre nás je dôležité vypredať čo najrýchlejšie všetok tovar, aby sme mali miesto na nový,“ povedala hovorkyňa Aholdu Diana Chovancová–Stanková. Preto reťazec využíva cenové hladiny, čo znamená, že vyloží naraz všetok tovar určený do výpredaja s nápisom „všetko za“. Podľa hovorkyne flexibilnejšie ako veľké obchodné reťazce môžu nasadzovať sezónne zľavy menšie butiky.

Obchodný reťazec Tesco sa rozhodol využiť postupné znižovanie cien. Prvé výpredajové ceny predstavil pred dvomi týždňami. Začínal s nižšími zľavami, aby mohol ísť neskôr s cenami ešte dole. Sukňa, na ktorú majú teraz 30–percentnú zľavu, tak môže byť o dva týždne už so zľavou 60 percent. Otázkou je, či si na vyššiu zľavu zákazníci počkajú. „Zákazníci neriskujú, že vec, ktorú si vyhliadli, im niekto kúpi. Preto nečakajú, čo prinesie ďalšie rozšírenie zliav,“ povedala hovorkyňa spoločnosti Oľga Hrnčiarová. Reťazec bude postupne zlacnený sortiment ešte rozširovať .

SkryťVypnúť reklamu

Drahovský kultúru nakupovania na Slovensku potvrdzuje. Sme podľa neho veľmi senzitívni na ceny a napríklad v porovnaní s Čechmi aj viac konzumní. „Keď vidíme niečo, čo sa nám páči so zľavou, chceme to kúpiť hneď, aj keď to nie je práve najvýhodnejšie.“

V súčasnosti sa zľavy na oblečenie pohybujú od dvadsať do sedemdesiat percent.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 527
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 189
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 857
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 973
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 743
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 793
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 478
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu