322 manažérov ľudských zdrojov v rámci výskumu odpovedalo na otázky, do akej miery sa spoliehajú na kouča.
Americké firmy roky rozširovali služby koučov na všetkých úrovniach svojich zamestnancov. Dnes sa však presadzuje nový trend. Náklady na koučovanie sa presúvajú k najvyšším manažérom, zatiaľ čo zamestnanci na nižších postoch dostávajú viac školení a rozvoja.
Koučovenie je nákladná vec. Neznamená to však, že by z firiem úplne mizlo. Jeho úspech bude ďalej závisieť na jasných cieľoch, potrebnej kvalifikácii kouča a dobrej merateľnosti výsledkov. Doteraz chýbajú všeobecné štandardy koučovania, čo by sa však mohlo zmeniť spolu s tým, ako pribúdajú hodiny koučovania na vysokých školách a koučovanie sa pozvoľna mení z odvetvia na profesiu.
Náklady pomôže ušetriť interné koučovanie, ktoré se teší veľkej popularite. Medzi jeho nevýhody však patrí nedostatok objektivity a problémy s koučovaním nadriadených zamestnancov.
Autor: Zdroj: workindex.com, infoservis.insite.cz