Keď je hlavným hrdinom cena

Ako v reklame povedať, že máte najnižšie ceny? Áno, dá sa to veľmi jednoducho: zobrazíte tovar, pridáte k nemu preškrtnutú starú cenu a zvýrazníte (najlepšie v žltom rámčeku) novú, výrazne nižšiu cenu. Tak to robia obchodné reťazce, ktorým sa to osvedčilo

. Ale ako spraviť zaujímavý inzerát alebo bilbord na danú tému?

Ceny sú skvelé, neuveriteľne nízke, osviežujúce ...

Reklamní tvorcovia sa snažia popasovať s touto neľahkou úlohou viacerými spôsobmi. Jedni sa snažia k cenám pridať čo najviac superlatívov. Hovoria o „skvelých cenách“, „neuveriteľne níz­kych cenách“, „osviežujúcich cenách“ (veď je leto, však?).

Iní sa neboja použiť slovo „výpredaj“. Napríklad: „Totálny výpredaj za extra nízke ceny.“ To znie „absolútne neuveriteľne“, však? Alebo: „Najostrejší výpredaj na Slovensku.“ To znie síce dobre, ale myšlienka „ostrosti výpredaja“ mi akosi uniká.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

A ešte je tu osvedčený, priam univerzálny prístup: „Za menej peňazí viac muziky.“

Táto floskula sa v reklame objavuje rok čo rok takmer so železnou pravidelnosťou bez ohľadu na to, ceny akých výrobkov propaguje.

Niektorí tvorcovia sa však s cenami potrebujú „vyblázniť“ trocha viac. Snažia sa znižovanie cien vizuálne stvárniť. Aj tu funguje klišé – vizuálne. Nožnice odstrihávajúce príslušný diel ceny. Hoci aj takéto znižovanie cien sa dá vyobraziť zaujímavo – najmä ak robíte reklamu na kaderníctvo, v mnohých prípadoch to reklamu iba zneprehľadní či uvedie spotrebiteľa do omylu.

Klobúk dolu pred nekompromisnými koscami ceny

Napríklad výrobca strešnej krytiny. Do inzerátu vpratal ukážky troch výrobkov, svoju plnú adresu, odkaz na webovú stránku, návratku, pečať s nápisom „Pozor! Každý mesiac nová akcia!“, slogan „Klobúk dolu pred takými cenami“ a aby nám to všetkým bolo jasné, aj zložený klobúk.

SkryťVypnúť reklamu

No azda najďalej v tohto ohľade zašiel tradičný domáci výrobca spotrebnej elektroniky. O tom, že predáva najlacnejšie televízory, sa nás snaží presvedčiť sloganom „Kosíme ceny“ s troma výkričníkmi a – pozor, teraz to príde - kosačkou. Áno, kosačkou. „Predsa, keď píšu, že kosia ceny, musia ukázať aj kosačku, nie?“

Tomu sa hovorí „polopatizmus“ ako vyšitý (obrázkov lopaty a výšiviek vás ušetrím).

Autor: Marian Timoracký marketingový poradca United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 442
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 080
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 695
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 622
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 048
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 1 877
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 714
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 581
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu