Nevybrať

Z návrhu, aby si ľudia mohli vybrať našetrené peniaze z druhého piliera, by mohli mať médiá radosť. Prináša nečakanú príležitosť zarobiť.

Dôchodcovské správcovské spoločnosti dali vo svojich začiatkoch stovky miliónov za inzertný priestor. V januári 2005, krátko predtým, ako začali prví klienti podpisovať zmluvy správcovským firmám, patrilo päť z nich do dvadsiatky najväčších zadávateľov reklamy. Len za tento jeden mesiac nakúpili mediálny priestor v hodnote podľa cenníka takmer 160 miliónov korún.

V štatistikách za január 2007 už v top dvadsiatke nenájdeme nijakú z nich. Klienti boli rozdelení, možnosť prestúpiť z prvého piliera uzavretá, príležitosť verbovať nových obmedzená. Zdalo sa, že toky inzertných peňazí z tohto prameňa nadobro vyschli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Až kým ministerstvo práce neohlásilo svoj zámer na pol roka umožniť budúcim dôchodcom, aby si vybrali peniaze, ktoré doteraz v druhom pilieri nasporili. Ledva si otec vydýchol, že syn má Axu a môže sa začať strachovať, aby si peniaze nevybral a neprehral v bingu.

Ak návrh prejde, asi príde záplava kampaní, kde budú otcovia i babičky s tichou podporou rodinných psov presviedčať jeden a pol milióna klientov deesesiek, aby „volili istotu“, „mysleli na budúcnosť“ a dopriali si „zaslúžený dôchodok“. Okrem inzer­tných peňazí je tu aj šanca na vďačnú tému. Nič nepredá noviny lepšie ako spot: „Chcete dostať päťdesiattisíc korún na ruku? Klientom dôchodcovských spoločností poradíme, ako si vybrať svoje peniaze. Čítajte už zajtra.“ V skutočnosti nemajú médiá dôvod na radosť. Krátkodobý profit prevážia dlhodobé škody. Rad potenciálnych inzerentov bude totiž mať vážny dôvod pochybovať, či sa oplatí investovať milióny do reklamy v krajine, kde sa pravidlá menia uprostred hry.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: zástupca šéfredaktora denníka SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 327
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 863
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 688
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 198
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 584
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 472
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 730
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 577
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu