Brusel provokuje erotikou

BRUSEL. Rýchle strhávanie oblečenia, telá zmietané vášňou, hlasité vzdychy, orgazmus v niekoľkých podobách.

BRUSEL. Rýchle strhávanie oblečenia, telá zmietané vášňou, hlasité vzdychy, orgazmus v niekoľkých podobách.

Európska komisia spolufinancuje výrobu európskych filmov a na ich propagáciu si vybrala netradičnú formu: video­klip, v ktorom sa miluje osemnásť párov. Konzervatívni politici sú zhrození a 40–sekundový zostrih scén zo sláv­nych filmov označili za nemravný a napadli komisiu, že to s honbou za popularitou preháňa.

Pobúrene reagovali najmä Poliaci. „Tá reklama je jednoducho vulgárna. Z európskej kasy sa však platí toľko idiotských vecí, že takýto klip nevyvolá žiadne zemetrasenie,“ zveril sa denníku Rzeczpospolita europoslanec za Ligu poľských rodín Maciej Giertych. Ako člen ultrakatolíckej strany kritizoval naj­mä to, že medzi milujúcimi sa pármi sú tiež dve homosexuálne dvojice. Giertych to označil za „smutný dôkaz politickej korektnosti“ únie. Európska komisia si za klipom stojí a záujem kritikov ich len potešil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Komisiu pozornosť teší

Od chvíle, keď sa objavili prvé pobúrené reakcie, sa totiž video s názvom „Film lovers will love this!“ stalo bezkonkuren­čne najpopulárnejším medzi nahrávkami, ktoré komisia zavesila na server YouTube.

Do včera videlo zostrih skoro 300–tisíc záujemcov, čo je oveľa viac než napríklad animácia o zlacnení roamingu.

Hovorca komisie Martin Selmayr odmietol argument o mrhaní peňazí: výroba klipu stála európsku kasu len 350 eur a rovnako lacné boli i ďalšie tri diely zo súboru „Radosť, Smútok, Priateľstvo, Láska.“ Zostrihala ich externá firma a použila zábery z filmov, ktoré získali prestížne ocenenia na filmo­vých festivaloch v Európe. Vo videoklipe sa miluje Audrey Tatou ako Amélia z Montmartru či Gael Bernal v Almódovarovom filme Zlá výchova.

SkryťVypnúť reklamu

„Zostrih prvý raz predstavili vo februári na festivale v Berlíne a získali sme naň veľmi pozitívne ohlasy. Ukazuje, že únia je schopná silných emócií,“ hovorí Selmayr, „takto sa k ľuďom ľahšie dostane informácia, že na otitulkovanie alebo distribúciu deviatich z desiatich európ­skych filmov sme prispeli.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 316
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 343
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 898
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 873
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu