Kúzlo antiznačkovej značky

Kúzlo masívnych imidžových reklám prestáva fungovať. Originálny produkt sa predsa nemôže predávať pomocou miliónkrát použitej komunikačnej stratégie a všedných posolstiev.

Red Bull v Riu.Red Bull v Riu. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – ČTK)

Kúzlo masívnych imidžových reklám prestáva fungovať. Ľudia z marketingu sú čoraz častejšie konfrontovaní úspechmi značiek, ktoré svoju marketingovú stratégiu postavili na netradičných formách komunikácie, no s o to premyslenejšou stratégiou. Originálny produkt sa predsa nemôže predávať pomocou miliónkrát použitej komunikačnej stratégie a všedných posolstiev.

Kúzlo masívnych imidžových reklám prestáva fungovať. Ľudia z marketingu sú čoraz častejšie konfrontovaní úspechmi značiek, ktoré svoju marketingovú stratégiu postavili na netradičných formách komunikácie, no s o to premyslenejšou stratégiou. Originálny produkt sa predsa nemôže predávať pomocou miliónkrát použitej komunikačnej stratégie a všedných posolstiev.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Napríklad taký Red Bull. V roku 1984 uviedol na trh energetický nápoj, čím vlastne vytvoril celkom nový trh - a dodnes si na ňom udržiava približne 70-percentný podiel.

Základom je vždy dobrý positioning

Positioning značky Red Bull je priamo odvodený od hlavného úžitku produktu: „revitalizuje telo i myseľ“. To vytvára základ na nezameniteľnú osobitosť tejto značky. Keby Red Bull bol osobou, bolo by ho možné opísať ako človeka vyznačujúceho sa inovátorstvom, inteligent­nosťou, nekonformnosťou, sebairóniou, duchaplnosťou, patričným sebavedomím, ba až drzosťou a nevyspytateľnosťou. Jedni by ho považovali za neodolateľne príťažlivého, iných by odpudzoval.

A presne taký je aj marketing tejto značky. Namiesto tradičnej reklamy sa Red Bull spolieha najmä na stratégiu „z úst do úst“ a „šepkandy“. Šírenie svojej značky podporuje marketingovými nástrojmi, v ktorých dôležitú úlohu zohráva dobrodružstvo, nebezpečenstvo a odvaha, strihnuté patričnou dávkou energie a mladosti.

SkryťVypnúť reklamu

Red Bull nikdy nesponzoruje, ale vytvára svoje vlastné, celkom nové akcie, napr.: rýchlostné preteky akrobatických letcov, preteky windsurferov na extrémne vysokých vlnách, preteky v zjazde na korčuliach ľadovým korytom, výstavba tratí pre bikerov, medzinárodná súťaž fotografov s tematikou akčných a dobrodružných športov, ... alebo hoci aj policajná papuča na kolese monopostu F1 Red Bull za nesprávne parkovanie. Už samy osebe tieto akcie vytvárajú celkom slušný priestor na šírenie rôznych klebiet a fám.

... a tajomnosť značky

No hlavnou ingredienciou je mytológia značky Red Bull. Hovorí sa o nej ako o „Porsche medzi nealko nápojmi“, nazýva sa „tekutým kokaínom“, niekto nápoj považuje za „drogu v plechovke“, kolujú o ňom chýry, že zmiešaný s vodkou funguje ako „tekutá viagra“.

SkryťVypnúť reklamu

A práve takáto antiznačková značka najlepšie funguje na dynamických, aktívnych ľudí, ktorí potrebujú byť neustále „vo švungu“. Dôkazom je neustály rast predaja - celosvetovo ide o miliardy a miliardy plechoviek Red Bullu ročne – a to aj napriek tomu, že jeho cena je tri– až šesťkrát vyššia než cena Coca-Coly.

Autor: Marian Timoracký marketingový poradca United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 527
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 192
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 861
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 972
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 749
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 794
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 477
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu