Fakultná nemocnica v Banskej Bystrici má letecký hangár priamo v areáli. Leteckej záchrane to umožní zrýchliť zásah o desať až pätnásť minút.
BANSKÁ BYSTRICA. Fakultná Rooseveltova nemocnica v Banskej Bystrici má prvú komplexne vybavenú stanicu Leteckej záchrannej služby Air Transport Europe s hangárom a servisom pre posádku v areáli nemocnice. Začali ju využívať od začiatku júna.
„Hangár má obrovský význam. Vedľa je nemocnica. Keď potrebujú, vrtuľník je tu na heliporte. Okamžite môžu zasahovať. Nový hangár s posádkou priamo v areáli nemocnice zrýchli zásah o približne 15 minút. Keď ide o život, je to veľmi dôležité. Závideli by nám ho aj američania," povedal včera hovorca záchranárov ATE Pavol Svetoň.
Doteraz sedel vrtuľník v prenajatom hangári na letisku Sliač a musel v prípade potreby priletieť do Banskej Bystrici. Nový hangár s vrtuľníkom vybaveným prístrojmi pre urgentnú medicínu stál ATE Poprad desať miliónov korún.
Nový hangár s vrtuľníkom vybaveným prístrojmi pre urgentnú medicínu stál ATE Poprad desať miliónov korún.
Leteckí záchranári z Banskej Bystrice zasahujú v okruhu približne 70 kilometrov.
Banská Bystrica zohrala veľkú úlohu pri vzniku leteckej záchrannej služby v celoém bývalom Československu. Prvé skúšobné prevádzky Leteckej záchrannej služby začali v apríli 1987 v Prahe, o niekoľko mesiacov v Banskej Bystrici a v Poprade. Banskobystrickí leteckí záchranári majú každoročne od 2001 viac ako sto zásahov. V tomto roku boli nad stovkou už v máji.Prvé pokusy s leteckou záchranou na Slovensku začali v 60. rokoch na vojenských a policajných vrtuľníkoch. V septembri roku 1965 zachránila posádka vrtuľníku Mi-4 juhoslovanskú horolezkyňu vo Vysokých Tatrách.