agentúry RoSPA (Royal Society for the Prevencion of Accidents) na území Veľkej Británie, až 63% rodičov prestáva používať pre svoje deti detské sedačky po dovŕšení veku 6 rokov. Jedno z desiatich trojročných detí nie je v aute chránené vôbec. Len 26% 10 a 11-ročných používa špeciálny vankúš. Rodičia začínajú príliš skoro používať výhradne bezpečnostné pásy. Tie pritom nie sú navrhované pre pasažierov pod 150 cm výšky. Prieskum zistil ešte iný vážny nedostatok používania detských sedačiek a síce až 70% z nich je nainštalovaných nesprávne. Na Slovensku platí od 1.júna tohto roku záväzný predpis o povinnom používaní autosedačiek pri preprave detí. Ak vozidlo nemá na zadnom sedadle bezpečnostné pásy (staršie typy vozidiel - od roku 1986 boli povinné bezpečnostné pásy na zadných sedadlách aj na vozidlách dovážaných na Slovensko), deti do 3 rokov sa v ňom nesmú prepravovať!
Kvalitná homologizovaná sedačka v cene od troch do desaťtisíc korún nie je pre mladú
viacdetnú rodinu lacná záležitosť. Častokrát potom volia buď menej kvalitný lacnejší model, alebo použitý. Tento nákup v sebe skrýva viaceré riziká: morálnej, praktickej a skrytej opotrebovanosti.
Nikto nevie ako sa s danou sedačkou zaobchádzalo, či po páde nemá skrytú chybu, prasknutý plastový diel a iné. Všetky nové modely autosedačiek sú k nám dovážané už testované výrobcom, homologizované - čo je pomerne nákladný proces. Väčšina výrobcov odporúča po nehode sedačku vyhodiť. Nákupom nového modelu u autorizovaného predajcu získate istotu, že výrobok bol testovaný, je teda bezpečný a spoľahlivý. A o to ide. Predpokladom bezpečného používania je správne uchytenie v aute. Nesprávne upevnenie odhalíte pri prvom prudšom zabrzdení. Najdôležitejším parametrom pri nákupe je hmotnosť dieťaťa.
Vo vyspelých európskych krajinách si rodičia-motoristi dávajú na výbere autosedačky mimoriadne záležať, spoliehajú sa napríklad na testy nezávislých automobilových združení ako sú napríklad rakúsky OÄ MTC či švajčiarsky TCS.