Isté však je, že potrebuje nástupcu, ktorý sa objaví na autosalóne vo Frankfurte. Z prvých fotiek je zrejmé, že dizajn sa príliš neodpútal od existujúcich modelov a viac-menej ide o kombináciu tvarov 207 a 407, medzi ktoré nový Peugeot 308 patrí. Vďaka spoločným dielom a podvozku s Citroenom C4 narastie Peugeot 308 v porovnaní s predchodcom až o 10 cm.
Klesne aj jeho hmotnosť, čo sa samozrejme prejaví pozitívne na spotrebe a množstve emisií - horúcej téme súčasnosti. Motory PSA vyvinul v spolupráci s BMW.
Ponuka motorov bude ťažiť z tejto spolupráce, najmä na poli benzínových agregátov. Okrem základného a veľmi úsporného štvorvalca 1,6 (88 kW) s priamym vstrekom benzínu budú na výber preplňované verzie 1,6 THP (110 kW) a 1,6 THP (128 kW). V naftových motoroch zostane skoro všetko po starom, teda pri agregátoch 1,6 HDi a 2,0 HDi. Priaznivci rýchlych nafťákov sa však môžu tešiť na supermoderný diesel 2,2 Hdi s výkonom 170 k.
(rch)