Na zdravie

Pokým médiá naozaj nechcú mať problémy s intoxikovanými politikmi, mali by bojovať aj proti opilstvu ako takému. Ako? Pravdou.

Médiá nesú diel zodpovednosti za verejné prejavy opilstva, lebo spoluvytvárajú atmosféru spoločenskej tolerancie k nim. Čo môžu spraviť, aby boli pre verejnosť menej prijateľné?

Prvou možnosťou je poskytnúť priestor preventívnym a informačným rek­lamným kampaniam. Rek­lama na alkohol však vždy bude mať neporovnateľne viac peňazí a príťažlivosti ako reklama proti nemu. Podobné kampane navyše mávajú aj tak len krátkodobý účinok.

Druhou možnosťou je vyhýbať sa pozitívnemu vykresleniu alkoholu – nespájať ho s bohatstvom, úspechom a krásou. Kým islamský trh možno ocení, keď kreslený Homer Simpson pije namiesto obľúbeného piva Duff nealko nápoj, u nás vymazať kladné odkazy na alkohol z médií jednoducho nemožno. Alkohol je súčasťou kultúry. Treťou možnosťou je viac zdôrazňovať pravdu o následkoch nadmerného pitia. Výskum americkej Ohio State University napríklad ukázal, že kým asi tretina vrahov zabíja pod vplyvom alkoholu, zmienka o ňom padne len v 2,6 percentách televíznych správ o násilnej trestnej činnosti. Asi desatina odsúdených u nás pácha trestnú činnosť pod vplyvom alkoholu. Pri klientoch Špeciálneho súdu išlo v minulom roku o tretinu. Viem to zo stránky ministerstva spravodlivosti, nie z médií. Zdravotníci, sociálni pracovníci či rozvodoví sudcovia by asi vedeli uviesť ďalšie príklady. Ak médiá chcú, aby bola spoločnosť citlivejšia k prejavom opilstva, mali by dôsledne robiť to, čo vždy bolo ich úlohou – pravdivo informovať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Realita je dosť odstrašujúca, aj keď na vás práve neútočí opitý politik.

Autor: zástupca šéfredaktora denníka SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 611
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 363
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 190
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 380
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 809
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 905
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 339
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu