BRATISLAVA. Spotreba piva v minulých rokoch u nás klesala. Výrobcovia piva preto prichádzajú s viacerými inováciami, aby zatraktívnili a zvýšili jeho predaj. Po odskúšaní v zahraničí predstavila firma Heineken aj na Slovensku umelohmotnú jedenapollitrovú fľašu.
„Tento nový typ balenia ukázal najväčší potenciál a bol overený už aj na ostatných trhoch východnej a západnej Európy,“ povedala manažérka Heinekenu Slovensko Zuzana Putalová. Ľudia sa s takýmto balením môžu stretnúť napríklad v Nemecku, Česku a Chorvátsku.
Putalová si myslí, že je len otázkou pár rokov, kedy sa takéto balenie stane štandardným. Pivo sa bude vyrábať v Hurbanove a bude tej istej kvality ako fľaškové alebo plechovkové balenie. Maxi fľaša by mala stáť trojnásobok klasickej pivovej fľaše.
Na rozdiel od pivovarníkov, uviedla firma Coca–Cola v apríli do slovenských podnikov fľašu s obsahom 0,2 litra. Spoločnosť to odôvodnila obľúbenosťou originálnej sklenenej kontúrovanej fľaše, ktorú považuje za jeden zo svojich symbolov.
Pivný festival
V týchto dňoch prebieha v Bratislave pivný festival. Pivovarníci ho považujú za imidžovú záležitosť a možnosť porovnať sa s konkurenciou.
Organizátori sa inšpirovali nemeckým Oktoberfestom. Pivo sa tak predáva aj v litrových krígľoch. Ceny sú v porovnaní s centrom mesta nižšie. Liter piva na festivale stojí od 55 do 89 korún. Jednodňová vstupenka sto korún. Návštevníci tvrdia, že sa to oplatí.
Organizátori uvažujú v najbližších rokoch o rozšírení festivalu do viacerých miest Slovenska aj do krajín V 4.(vf)
Autor: vf