Dovolenkové obdobie - druhé Vianoce v roku

Spoločnosť Home Credit Slovakia patrí k lídrom trhu spotrebiteľského financovania na Slovensku. Poskytuje účelové a bezúčelové financovanie prostredníctvom spotrebiteľských a revolvingových úverov, produktové portfólio dopĺňajú hotovostné pôžičky. O ...

Spoločnosť Home Credit Slovakia patrí k lídrom trhu spotrebiteľského financovania na Slovensku. Poskytuje účelové a bezúčelové financovanie prostredníctvom spotrebiteľských a revolvingových úverov, produktové portfólio dopĺňajú hotovostné pôžičky. O trendoch v splátkovom predaji v preddovolenkovom období a o tom, ako si možno dopriať dovolenku aj bez potrebnej hotovosti sme sa porozprávali s výkonným riaditeľom spoločnosti pre obchod Martinom Vetýškom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je na Slovensku záujem o dovolenky na splátky?

SkryťVypnúť reklamu

Áno, záujem o pomoc pri financovaní dovoleniek medzi Slovákmi stále rastie. Priemerný úver na dovolenku vlani presiahol 18 000 slovenských korún, čo je takmer o tisíc korún viac ako v predchádzajúcom roku. Dovolenku aspoň jedenkrát do roka potrebuje každý z nás. Aj keď niektorí namietajú, že ide o "krátkodobý tovar", spoločné zážitky z dovoleniek patria k trvalým hodnotám, ktoré obohacujú náš život.

Aké sú výhody nákupu dovoleniek na splátky a kde všade sa Slováci na splátky s vašou spoločnosťou môžu pozrieť?

Ku krajinám, kde Slováci trávia najradšej dovolenku, patrí tradične Chorvátsko, Taliansko, Grécko a Španielsko. S dovolenkou na splátky môžu navštíviť v podstate ktorúkoľvek krajinu sveta - všade tam, kam naše partnerské cestovné kancelárie ponúkajú zájazdy. Z nášho pohľadu nezáleží na tom, či chce klient navštíviť Zimbabwe, Bulharsko alebo Tatry. Vždy sme pripravení ponúknuť mu úverový produkt, ktorý zodpovedá jeho možnostiam a predstavám. Výhody splátkového predaja dovoleniek sú známe. Mnohým rodinám Home Credit umožní dovolenku si vôbec dopriať. Pretože si vďaka nej môžu náklady na jej zabezpečenie rozložiť do dlhšieho časového obdobia. Naša ponuka je samozrejme variabilná - klient je ten, kto rozhoduje o výške úveru, optimálnej mesačnej splátke či dĺžke splácania.

SkryťVypnúť reklamu

Dajú sa ešte aj teraz, tesne pred dovolenkovou sezónou dovolenky na splátky kupovať?

Samozrejme, dovolenku na splátky môžu klienti využiť počas celého roka. V prípade, ak si klienti vyberú dovolenku last minute v cestovnej kancelárii teraz, môžu v podstate vyraziť už za pár hodín, pretože jej vybavenie je administratívne a časovo jednoduché. V minulom roku sme najviac dovoleniek financovali v júli, takže určite nie je neskoro.

Nákupy na splátky sú populárne najmä pred vianočnými sviatkami. Čo kupujú vaši

klienti teraz?

Skutočne je pravda, že záujem o nákup na splátky každoročne kulminuje v mesiacoch november a december. Ale tento typ financovania svojich nákupov ľudia vyhľadávajú celoročne. Najväčší podiel tovaru predaného na splátky tvorí počas celého roka spotrebná elektronika a domáce spotrebiče. Bežnou súčasťou našich domácností sa stáva aj výpočtová technika, čo potvrdzuje rast objemu úverov poskytnutých na nákup notebookov, počítačových zostáv či LCD monitorov.

SkryťVypnúť reklamu

Určite aj pri splátkovom predaji pozorujeme sezónne vplyvy. V medziročnom porovnaní sme v prvom štvrťroku klientom poskytli o 41 % vyšší objem úverov na nákup záhradnej techniky. Na čom sa podstatne podieľala svojím úspešným predajom spoločnosť Mountfield, náš významný obchodný partner. Na splátky sa v prvých troch mesiacoch tohto roka predalo aj viac bicyklov. Momentálne výrazne stúpa záujem o nákup dovole-niek na splátky. Naše skúsenosti z predchádzajúcich rokov ukazujú, že objem úverov poskytnutých klientom na nákup dovoleniek od mája do septembra tvorí až tri štvrtiny objemu, ktorý je v segmente dovoleniek prefinancovaný počas celého roka. S blížiacimi sa dovolenkami každoročne súvisí i nárast predaja fotoaparátov a kamier na splátky. Pred letnou sezónou očakávame aj vyšší záujem o kvalitnú chladiacu techniku.

SkryťVypnúť reklamu

Pripravili ste pre klientov aj nejaké novinky?

V ponuke dovoleniek na splátky sme v tohtoročnej sezóne rozšírili zoznam našich partnerských cestovných kancelárií o významnú on-line cestovnú agentúru Invia.sk, s ktorou máme dobré skúsenosti už z Českej republiky. Klient, ktorému vyhovuje nákup dovolenky prostredníctvom internetu, tak má možnosť získať vybraný zájazd jednoduchým spôsobom aj na splátky.

Do širokej obchodnej siete sme v apríli uviedli nový produkt splátkového predaja. Akýkoľvek tovar si môže klient od-niesť z predajne za 300 alebo za 400 korún mesačne, podľa výšky úveru je potom stanovený počet splátok. Produkt je určený pre úvery vo výške do štrnásťtisíc korún, s tým že priemerná výška úveru na tovar v roku 2006 túto hranicu nedosiahla. Novinky v podobe darčekov a akcií prinášame každý mesiac aj zákazníkom elektropredajní Aliancie Hele.

SkryťVypnúť reklamu

Snažíme sa stále prichádzať s lepšími službami aj pre súčasných klientov. Od marca tohto roka ponúkame v rámci projektu Unikasa všetkým, ktorí

využívajú náš spotrebiteľský alebo hotovostní úver, možnosť uhrádzať splátky v širokej sieti predajní COOP Jednota po celom Slovensku. Tento jednoduchý, rýchly a lacný spôsob úhrady zloženiek ponúkame ako

jediná splátková spoločnosť

v krajine.

Aké sú medzi zákazníkmi splátkového predaja aktuálne trendy?

Napriek tomu, že najväčší podiel v splátkovom predaji stále drží čierna a biela technika, postupne sa stále viac presadzujú i ďalšie typy tovarov. Ako som už uviedol, je to napríklad výpočtová technika, ale aj športové potreby, nábytok alebo kuchynské linky. Snažíme sa vyhľadávať nové, menej obvyklé odvetvia trhu, také, v ktorých majú ľudia o tento typ spotrebiteľských úverov záujem. Popri dovolenkách je dobrým príkladom financo-vanie nadštandardnej lekárskej starostlivosti alebo drahších kaderníckych služieb.

SkryťVypnúť reklamu

Niekoľko noviniek ste uviedli ku koncu minulého roku, ako na ne zareagovali zákazníci?

Rovnako ako Telefonická pôžička, tak aj kreditná karta Home Credit si našli veľmi skoro svojich klientov. Obidva produkty sme na slovenský trh uviedli až v novembri minulého roka, takže prvé ucelené obdobie, ktoré nám umožnilo porovnávať, bol prvý štvrťrok 2007. Úspech hotovostnej telefonickej pôžičky výrazne prispel k 51% medziročnému nárastu jednorázových úverov v tomto období. Napríklad v marci na bezplatnú linku zavolalo takmer dvadsať tisíc ľudí. Kreditných kariet Home Credit, ktoré sú určené pre našich súčasných klientov, sme už vydali viac ako stotisíc. Nemáme tak dôvod byť s novinkami nespokojní. Neznamená to však, že by sme prestali premýšľať o nových službách. Radi by sme ďalej upevnili svoje pozície na slovenskom trhu, rozšírili spoluprácu s kľúčovými reťazcami a vybudovali atraktívne co-brandové kartové programy, ktoré zákazníkom poskytnú najrôznejšie výhody pri pravidelných nákupoch vo "svojich" obchodoch.

SkryťVypnúť reklamu

V prvom štvrťroku ste zaznamenali dvojciferný rast objemu obchodov, Čo ho v najväčšej miere spôsobilo - podporilo?

Nie je možné povedať, že by sa o 38% medziročný nárast výrazne postaral iba jediný typ produktu. Najväčšiu časť poskytnutej istiny v tomto období tvoria spotrebiteľské úvery na nákup tovaru. Najvyšší percentuálny nárast sme zaznamenali pri hotovostných úveroch. Je teda zrejmé, že naše výsledky sú postavené na úspešnosti všetkých produktových radov. Do budúcnosti vkladáme nádej rovnako do potenciálu kreditných kariet, ktorých výhody sa ľudia ešte len učia využívať.

Dokedy myslíte, že takéto tempá rastu je slovenský trh schopný absorbovať a v ktorých komoditách?

Podľa odhadov by mohol objem úverov na Slovensku tento rok dosiahnuť 20 % HDP, čo nie je vysoké číslo. Slováci sú mnohokrát menej zadĺžení, ako priemerné domácnosti v ostatných krajinách Európskej únie. Trh s úvermi má teda určite priestor pre ďalší rast. Podobná situácia platí napríklad aj pre Českú republiku. Očakávame, že záujem o nákup na splátky bude na ďalej pokračovať. Stále progresívnejšie však vnímame rast hotovostných úverov a kreditných kariet. Pre každú z týchto oblastí sme vyvinuli kvalitné úverové produkty a sme pripravení dopyt slovenských klientov uspokojiť.

SkryťVypnúť reklamu

Vladimír Ješko

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 367
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 958
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 691
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 137
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 052
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 985
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 668
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 630
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu