Zorganizoval ho francúzsky denník LE Matin. Na štart sa postavilo päť posádok a spolu len 11 mužov na štyroch typoch automobilov.
Najväčším favoritom dobrodružných a strastiplných pretekov, ktorý v dĺžke a obťažnosti nemal v tej dobe obdobu, bol od začiatku taliansky šľachtic Scipione Borghese s automobilom Itala s výkonom 40 koní. Jeho konkurenti, traja Francúzi a jeden Holanďan, mali podstatne slabšie vozidlá a vôbec najhoršie na tom bola francúzska posádka Pons - Foucalt, ktorá na trať vyrazila na ľahkej trojkolke Cantala s výkonom iba šesť konských síl.
Tí ako jediní napokon aj odpadli. Uprostred púšte Gobi im o týždeň neskôr došiel benzín a pred pravdepodobnou smrťou ich zachránili tamojší nomádi. Borghese úlohu favorita splnil. Do Paríža dorazil 10. augusta, dva mesiace po štarte a mesiac pred svojimi súpermi.