Kamienok do mozaiky identity krajiny

Každá značka má svoju identitu, a to bez ohľadu na to, či sa ju snaží vedome ovplyvňovať, alebo nie. Jej jedinečný, nezameniteľný charakter ani tak nezávisí od grafického stvárnenia loga či reklamy ako skôr od kultúry vzťahov a vôbec správania sa zamestna

ncov – a to od najvyššieho predstaviteľa až po vrátnika pred sídlom firmy.

Svoju korporátnu identitu nemajú iba komerčné značky ako Coca–Cola, Microsoft či McDonald's, ale aj „nekomerčné“ subjekty ako Real Madrid, U2, Greenpeace, McLaren tím formuly 1,... atď. A svoju vlastnú, nezameniteľnú identitu majú aj mestá, regióny a v neposlednom rade i štáty.

Ako sa vidíme

Podľa prieskumov verejnej mienky si obyvatelia Slovenska myslia, že ich národnú identitu najlepšie vystihujú charakteristiky ako pracovitosť, mierumilovnosť a dobrosrdečnosť. „Malá Veľká Krajina“ s emblémom štylizovaného farebného motýľa. Fajn, a čo naše bežné, každodenné správanie (myslím tým reálne, pri odpovediach v prieskume verejnej mienky neštylizované správanie sa všetkých nás, obyvateľov Slovenska)? Ako ho zmerať, porovnať so správaním obyvateľov iných krajín?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Riešením môže byť návrat po dlhšom čase domov, na Slovensko; zvlášť, keď sa vraciate z krajiny, kde veci fungujú, kde sa vás každý opýta „ako sa máte“ a kde nie je problém získať akúkoľvek informáciu. Isteže, aj v Amerike sa nájdu hlupáci (A v ktorej krajine nežijú?), no zrazu si človek doma začne všímať aj veci, ktoré predtým zvykol prehliadať.

A aká je skutočná, holá pravda?

Azda najviac človeka po návrate domov zarazí správanie predávajúceho personálu vo všeobecnosti. Mám na mysli predovšetkým bezprostrednú žoviálnosť pracovníkov na pošte, na čerpacej stanici PHM, na letisku, na akomkoľvek úrade, ...), vychytralosť hraničiacu s arogantnosťou („Vy nepatríte sem, ale na štvrté poschodie“), sarkazmus a ironické poznámky, ktorými sú komentované požiadavky kupujúceho. Akúkoľvek žiadosť o doplňujúcu informáciu predávajúci chápe ako útok na jeho osobu a zaujíma obranný, ba až agresívny postoj („Už som vám povedal, že nemáme.“).

SkryťVypnúť reklamu

Nie, tie scénky z S.O.S., v ktorých čašník víta zákazníka povestnou vetou „Čo chceš?“, vôbec nie sú prehnané.

Autor: Marian Timoracký, marketingový analytik United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 541
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 231
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 979
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 991
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 951
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 821
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 454
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu