Nákup

Tunajšej Delvite, presnejšie povedané Delhaize, sa na rozdiel od jej českej dcérky darí. Na Slovensku už pobočky zavrela.

V Belgicku je však Delhaize najväčšou obchodnou sieťou s potravinami. Ponuka je široká a hoci potraviny sú tu drahšie než inde v Európe, ceny sú nižšie ako u väčšiny konkurencie. Delhaize už pred časom vyšiel v ústrety svojim ponáhľajúcim sa zákazníkom a zaviedol špeciálny systém nákupu zvaný self-scanning. Pod tajuplným názvom sa neskrýva nič iné ako to, že si klient sám spočíta cenu nákupu a pri pokladni už len zaplatí .

Self-scanning funguje tak, že zákazník dostane špeciálne počítadlo, akúsi pištoľku so snímačom čiarového kódu, a k nemu vždy priloží daný tovar. Takto si postupne „nahodí“ celý nákup a potom pri špeciálnej pokladni už len zaplatí výslednú sumu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Výhody sú jasné: nákup nemusíte vykladať na jazdiaci pás. Môžete si ho rovno dávať do tašky a potom len zaplatiť. Šetríte čas.

Nevýhodu to má len jednu, ale vás sa netýka. Systém je totiž založený na dôvere zákazníkovi. Na tom, že „nahodíte“ všetko, čo ste kúpili. Skontrolujú vás len málokedy. V takom prípade musíte nákup vyložiť, a predavačka ho skontroluje. Po častom self–scannovaní sa môžete tešiť z toho, že vám na kartu postupne pribúdajú body, a po niekoľkých nákupoch dostanete zľavu.

Na belgické pomery nie je režim v Delhaize žiadna revolúcia. Majú ho i ďalšie obchody a niektoré už prehĺbili dôveru do tej miery, že odstránili i predavačky pri pokladniach a namiesto nich nasadili automaty na platenie. Pri pohľade na tú nákupnú pohodu človeku z postkomunistickej krajiny napadne otázka, ako dlho by rovnaký model vydržal u nás. Ako dlho by trvalo, než by podnik zistil, že ho zákazníci okrádajú, pretože nikdy nepriznajú celý obsah košíka.

SkryťVypnúť reklamu

Fakt, že self-scanning česká a predtým ani slovenská Delvita nikdy nezaviedla, je možno odpoveďou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 311
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 340
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 911
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 388
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu