BRATISLAVA. Zdravotné poisťovne rozmýšľajú, ako sa odlíšiť od konkurentov aj inak ako službami, ktoré robia povinne zo zákona. Vrcholom ich marketingovej sezóny je konec leta a začiatok jesene, prepoistiť sa totiž možno vždy iba do konca septembra. Skôr ako sa objavia reklamné kampane, stupňujú poisťovne intenzitu PR aktivít. Ich súčasťou sú aj množiace sa ponuky bonusov pre klientov.
Tento rok nie je pozadu ani štátna Všeobecná zdravotná poisťovňa. Okrem preventívnych prehliadok či zliav v optikách ponúka svojim trom miliónom poistencov napríklad aj zľavu pri nákupe cez katalóg Quelle. Naproti tomu súkromné poisťovne ostávajú vo svojich ponukách navyše konzervatívne. Aj ony dávajú veci a služby zadarmo, musia však súvisieť so zdravotnou starostlivosťou.
Dovolenka ako prevencia
Na webstránke Všeobecnej zdravotnej poisťovne majú poistenci v ľavom menu dvanásť druhov zliav na rôzne produkty. Okrem tých, ktoré priamo súvisia so zdravím – zľavenky na športoviská a rekondičné pobyty, sú tam aj ponuky štandardných dovoleniek s troma cestovnými kanceláriami.
Najvyššie je umiestnená ponuka päťpercentnej zľavy pri nákupe produktov zásielkového obchodu Quelle. Platí len na sekciu zdravie a vitalita. V nej možno okrem terapeutických vložiek do topánok či meračov krvného tlaku kúpiť napríklad aj farebné nálepky na nechty či strihač nosných chĺpkov.
Hovorkyňa poisťovne Petra Balážová to hodnotí ako štandardnú formu výhod pre klientov, ktorú ponúkajú aj iné zdravotné poisťovne. Vysvetľuje, že rekreáciu a starostlivosť o vlastné zdravie možno tiež chápať ako formu prevencie. Zdôrazňuje, že poisťovňa za výhody pre svojich klientov neplatí.
„Je to čisto marketingová vec, ktorá vyšla z iniciatívy poisťovne,“ vysvetľuje PR manažérka Quelle Anna Beňová. Podobné zmluvy má katalóg aj s ďalšími firmami.
V rámci zdravotných poisťovní spolupracuje exkluzívne len so Všeobecnou zdravotnou poisťovňou.
„Recipročne dostávame zverejnenie nášho loga na stránke poisťovne. Berieme to ako propagáciu značky,“ pokračuje Beňová.
Komerčné poisťovne bližšie k zdraviu
Výhody, ktoré svojim poistencom poskytujú súkromné poisťovne, sú so zdravím späté prísnejšie. Union ponúka jeho štyristotisíc klientom očkovanie proti chrípke zadarmo alebo jednodňovú ambulantnú starostlivosť.
„Dôvera vidí opodstatnenie a pridanú hodnotu v takých službách a produktoch, ktoré priamo súvisia so zlepšovaním zdravotného stavu svojich poistencov,“ vysvetľuje hovorkyňa druhej najväčšej poisťovne Zuzana Horníková.
Jej poisťovňa aktuálne sľubuje polovičnú zľavu na vakcíny proti hepatitíde a preventívne mamografické vyšetrenie. Napríklad prevencia rakoviny prsníka je niečo, čo dávajú klientkám navyše. A tá by mala z dlhodobého hľadiska poisťovni peniaze ušetriť.
Výhody pre poistencov
Všobecná zdravotná
5 % zľava v katalógu Quelle – zdravie a vitalita
20 % zĽava na cestovné poistenie v Allianzi
5 – 10 % zľava na dovolenky
Zľavy v posilňovniach a fitnes centrách
Zľavy v očných optikách
10 % kurzy prvej pomoci
Dôvera
Mamografia pre ženy nad 40 za 15 dní od požiadania
preplácanie 50 % ceny kombinovanej vakcíny proti hepatitíde typu A a B.
Union
Očkovanie proti chrípke
50 % zľava na cestovné a doplnkové zdravotné poistenie v Unione
Apollo
Očkovanie proti chrípke zadarmo
Očkovanie proti kliešťovej encefalitíde pre deti zadarmo
Novorodenecký balíček pre mamičky