O poistencov sa bojuje aj zľavami

Konkurencia zdravotných poisťovní prináša poistencom možnosť lacnejších dovoleniek či cestovného poistenia. Zdravotné poisťovne tvrdia, že ich to nestojí nič.

Ponuka bežných dovoleniek so zľavou je v katalógoch zdravotných poisťovní stále skôr výnimkou. Jadro bonusov súvisí priamo so zdravím klientov.Ponuka bežných dovoleniek so zľavou je v katalógoch zdravotných poisťovní stále skôr výnimkou. Jadro bonusov súvisí priamo so zdravím klientov. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Zdravotné poisťovne rozmýšľajú, ako sa odlíšiť od konkurentov aj inak ako službami, ktoré robia povinne zo zákona. Vrcholom ich marketingovej sezóny je konec leta a začiatok jesene, prepoistiť sa totiž možno vždy iba do konca septembra. Skôr ako sa objavia reklamné kampane, stupňujú poisťovne intenzitu PR aktivít. Ich súčasťou sú aj množiace sa ponuky bonusov pre klientov.

Tento rok nie je pozadu ani štátna Všeobecná zdravotná poisťovňa. Okrem preventívnych prehliadok či zliav v optikách ponúka svojim trom miliónom poistencov napríklad aj zľavu pri nákupe cez katalóg Quelle. Naproti tomu súkromné poisťovne ostávajú vo svojich ponukách navyše konzervatívne. Aj ony dávajú veci a služby zadarmo, musia však súvisieť so zdravotnou starostlivosťou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


Dovolenka ako prevencia

Na webstránke Všeobecnej zdravotnej poisťovne majú poistenci v ľavom menu dvanásť druhov zliav na rôzne produkty. Okrem tých, ktoré priamo súvisia so zdravím – zľavenky na športoviská a rekondičné pobyty, sú tam aj ponuky štandardných dovoleniek s troma cestovnými kanceláriami.

Najvyššie je umiestnená ponuka päťpercentnej zľavy pri nákupe produktov zásielkového obchodu Quelle. Platí len na sekciu zdravie a vitalita. V nej možno okrem terapeutických vložiek do topánok či meračov krvného tlaku kúpiť napríklad aj farebné nálepky na nechty či strihač nosných chĺpkov.


Hovorkyňa poisťovne Petra Balážová to hodnotí ako štandardnú formu výhod pre klientov, ktorú ponúkajú aj iné zdravotné poisťovne. Vysvetľuje, že rekreáciu a starostlivosť o vlastné zdravie možno tiež chápať ako formu prevencie. Zdôrazňuje, že poisťovňa za výhody pre svojich klien­tov neplatí.

SkryťVypnúť reklamu

„Je to čisto marketingová vec, ktorá vyšla z iniciatívy poisťovne,“ vysvetľuje PR manažérka Quelle Anna Beňová. Podobné zmluvy má katalóg aj s ďalšími firmami.

V rámci zdravotných poisťovní spolupracuje exkluzívne len so Všeobecnou zdravotnou poisťovňou.

„Recipročne dostávame zverejnenie nášho loga na stránke poisťovne. Berieme to ako propagáciu značky,“ pokračuje Beňová.


Komerčné poisťovne bližšie k zdraviu

Výhody, ktoré svojim poistencom poskytujú súkromné poisťovne, sú so zdravím späté prísnejšie. Union ponúka jeho štyristotisíc klientom očkovanie proti chrípke zadarmo alebo jednodňovú ambulantnú starostlivosť.

„Dôvera vidí opodstatnenie a pridanú hodnotu v takých službách a produktoch, ktoré priamo súvisia so zlepšovaním zdravotného stavu svojich poistencov,“ vysvetľuje hovorkyňa druhej najväčšej poisťovne Zuzana Horníková.

SkryťVypnúť reklamu

Jej poisťovňa aktuálne sľubuje polovičnú zľavu na vakcíny proti hepatitíde a preventívne mamografické vyšetrenie. Napríklad prevencia rakoviny prsníka je niečo, čo dávajú klientkám navyše. A tá by mala z dlhodobého hľadiska poisťovni peniaze ušetriť.

Výhody pre poistencov

Všobecná zdravotná

5 % zľava v katalógu Quelle – zdravie a vitalita

20 % zĽava na cestovné poistenie v Allianzi

5 – 10 % zľava na dovolenky

Zľavy v posilňovniach a fitnes centrách

Zľavy v očných optikách

10 % kurzy prvej pomoci


Dôvera

Mamografia pre ženy nad 40 za 15 dní od požiadania

preplácanie 50 % ceny kombinovanej vakcíny proti hepatitíde typu A a B.


Union

Očkovanie proti chrípke

50 % zľava na cestovné a doplnkové zdravotné poistenie v Unione

SkryťVypnúť reklamu

Apollo

Očkovanie proti chrípke zadarmo

Očkovanie proti kliešťovej encefalitíde pre deti zadarmo

Novorodenecký balíček pre mamičky

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 589
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 315
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 871
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu