m priamo na stavbe vždy jednotnú odpoveď - nema problema. A naozaj, ešte pred začiatkom prázdnin sú diaľnice podľa plánu spojazdnené a tunely dostavané. Kým u nás roky čakáme na vytunelovaný tunel pod Braniskom, a potom je častejšie zatvorený než v prevádzke, v Chorvátsku za ten čas postavia hneď niekoľko tunelov s celkovou dĺžkou dvadsať kilometrov.
Náš motorista zvyknutý na všeličo už nežije nádejou na opravu vidieckych ciest prvej triedy, ale teší sa aspoň z kúska otvorenej diaľnice pred Považskou Bystricou. Naproti tomu Chorváti prekvapujú, pretože okrem diaľnic súčasne rekonštruujú prímorskú magistrálu a spojovacie úseky medzi budúcou diaľnicou a morom. Tam, kde sa to zdalo nemožné, vznikol prídavný pruh a za plnej premávky prebieha pokládka nového asfaltu. Aby nebolo prekvapení málo, rozbehnuté sú výkopové práce na pripravovaný most veľkolepých parametrov, ktorý strategicky spojí polostrov Pelješac s pevninou ešte pred krátkym pobrežím Bosny a Hercegoviny.
Kde sa vzalo toľko chuti, pracovného nasadenia, peňazí a politickej vôle v južanskom národe nami neraz označovaného za príliš lenivý, naozaj neviem. Až teraz chápem skutočný význam pre Chorvátov tak typickej frázy - nema problema.
Škoda, že práve my problém máme.