Zázračný biznis Autoreklamy je minulosťou

Spoločnosť Autoreklama zatvorila niektoré svoje pobočky, lebo sa obávala útokov nespokojných klientov. Končí sa ďalšia pyramídová hra.

BRATISLAVA. Lákavú predstavu mať nové auto na lízing, za ktorý netreba platiť, donedávna spĺňala ponuka firmy Autoreklama. Stačilo, že ľudia zaplatili dopredu desatinu ceny auta a potom s ním s reklamou tejto firmy jazdili v priemere viac ako 30 kilometrov denne. Druhou možnosťou, ako si zarobiť, bolo zaplatiť vopred 25–tisíc korún a nosiť reklamu na vlastnom aute. Takíto klienti Autoreklamy dostávali sedemtisíc korún mesačne. Už to však nie je pravda.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Koniec supervýhodnej služby je len otázkou času

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Hospodárskych novín zatvorila tento týždeň Autoreklama niektoré svoje predajne s odôvodnením, že zamestnanci pobočiek sa obávajú útoku nespokojných klientov. Tí sa totiž na internete vyhrážali, že budú žiadať späť vstupný poplatok, ktorý firme pri podpise zmluvy zaplatili. Útok sa nakoniec nekonal.

Denník SME sa včera neúspešne pokúšal spojiť s majiteľom spoločnosti Autoreklama Ladislavom Porozsnyákom. Jeho mobilný telefón, ktorý je uvedený vo vzorovej zmluve, bol vypnutý a telefóny na pobočkách boli buď obsadené, alebo ich nikto nedvíhal.

Spoločnosť Auroteklama preveruje aj Daňové riaditeľstvo. Jeho hovorkyňa Iveta Adamíková však ďalšie informácie zatiaľ nemohla poskytnúť.

Výhodnosť zmlúv pre klientov spochybnil aj generálny prokurátor Dobroslav Trnka.

SkryťVypnúť reklamu

Čaká sa na trestné oznámenie

Klienti spoločnosti zvažovali aj podanie trestného oznámenia, no podľa zástupcu hovorcu Prezídia Policajného zboru Viktora Plezela sa na políciu nikto neobrátil. Dodal, že ide o zmluvu medzi dvoma stranami a teda v prípade napríklad nevyplácania mesačných platieb by išlo o občianskoprávny spor. Klienti by sa teda mali obrátiť na súd.

„Polícia by mohla konať len v prípade, ak by spoločnosť porušila trestný zákon, ak by sa preukázal úmysel poškodiť klientov či podviesť ich,“ povedal.

Dôkazom, že ide o pyramídovú hru, nie dlhodobo udržateľné podnikanie, je, že autá majú na sebe nalepenú reklamu na spoločnosť Autoreklama, nie na nejakého inzerenta.

Autor: ik

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 699
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 5 772
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 044
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 446
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 391
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 947
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 719
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 325
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu