BRATISLAVA. Lákavú predstavu mať nové auto na lízing, za ktorý netreba platiť, donedávna spĺňala ponuka firmy Autoreklama. Stačilo, že ľudia zaplatili dopredu desatinu ceny auta a potom s ním s reklamou tejto firmy jazdili v priemere viac ako 30 kilometrov denne. Druhou možnosťou, ako si zarobiť, bolo zaplatiť vopred 25–tisíc korún a nosiť reklamu na vlastnom aute. Takíto klienti Autoreklamy dostávali sedemtisíc korún mesačne. Už to však nie je pravda.
Koniec supervýhodnej služby je len otázkou času
Podľa Hospodárskych novín zatvorila tento týždeň Autoreklama niektoré svoje predajne s odôvodnením, že zamestnanci pobočiek sa obávajú útoku nespokojných klientov. Tí sa totiž na internete vyhrážali, že budú žiadať späť vstupný poplatok, ktorý firme pri podpise zmluvy zaplatili. Útok sa nakoniec nekonal.
Denník SME sa včera neúspešne pokúšal spojiť s majiteľom spoločnosti Autoreklama Ladislavom Porozsnyákom. Jeho mobilný telefón, ktorý je uvedený vo vzorovej zmluve, bol vypnutý a telefóny na pobočkách boli buď obsadené, alebo ich nikto nedvíhal.
Spoločnosť Auroteklama preveruje aj Daňové riaditeľstvo. Jeho hovorkyňa Iveta Adamíková však ďalšie informácie zatiaľ nemohla poskytnúť.
Výhodnosť zmlúv pre klientov spochybnil aj generálny prokurátor Dobroslav Trnka.
Čaká sa na trestné oznámenie
Klienti spoločnosti zvažovali aj podanie trestného oznámenia, no podľa zástupcu hovorcu Prezídia Policajného zboru Viktora Plezela sa na políciu nikto neobrátil. Dodal, že ide o zmluvu medzi dvoma stranami a teda v prípade napríklad nevyplácania mesačných platieb by išlo o občianskoprávny spor. Klienti by sa teda mali obrátiť na súd.
„Polícia by mohla konať len v prípade, ak by spoločnosť porušila trestný zákon, ak by sa preukázal úmysel poškodiť klientov či podviesť ich,“ povedal.
Dôkazom, že ide o pyramídovú hru, nie dlhodobo udržateľné podnikanie, je, že autá majú na sebe nalepenú reklamu na spoločnosť Autoreklama, nie na nejakého inzerenta.
Autor: ik