Až T­Com zlomil imidž zlého monopolu

Slovenský operátor T–Home nepotrebuje. Minimálne nie akútne. S parametrami T–Comu je spokojný.

(Zdroj: TREND/VLADO BENKO)

BRATISLAVA. Riaditeľ pre stratégiu reklamnej agentúry Istropolitana D' Arcy Pavol Minár (na snímke TRENDU) bol pri tom, keď najstaršia slovenská telekomunikačná firma opúšťala meno Slovenské telekomunikácie a aj keď rok po tom inštalovala značku T–Com. Pomáhal kreatívcom aj pri tvorbe značky Magio.

Či bolo rozumné robiť rebranding dvakrát a neuviesť po Slovenských telekomuniká­ciách­ na trh priamo T–Com, nerieši. Takéto rozhodnutia sú vecou najvyšších manažérov klien­ta. Dochádza k nim často nielen v Bratislave, ale i v centrálach koncernov. Úlohou agentúry je poradiť, aké parametre by nová značka mala mať, no hlavne, ako to najefektívnejšie dosiahnuť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V tomto zmysle je Pavol Minár spokojný. Tvrdí, že pri uvedení značky T–Com sa konečne podarilo zmazať nálepku bývalého socialistického monopolu.

V čase uvedenia značky Slovak Telecom bolo telefonovanie na pevnej linke ešte stále kľúčovým produktom firmy. V čase, keď prichádzal T–Com, už internetové služby rástli tak významne, že podnik venoval podpore ich predaja väčšinu svojej novej komunikácie.

Zásadné bolo podľa Pavla Minára aj rozhodnutie predstaviť on–line značku iným typom rebrandingu, ako je na Slovensku zvykom. „Preto chýbali nič nehovoriaci usmievajúci sa ľudia a podávania rúk a tak ďalej,“ hovorí. Agentúra ponúkla televízny šot, ktorého príbeh nebol dokončený. Kto chcel vedieť, ako dopadne, mal navštíviť webstránku novej značky. A buď sa pozrieť, aké konce ponúkajú tvorcovia, alebo napísať vlastný koniec. Web navštívilo vyše stotisíc ľudí a o vlastný príbeh sa pokúsilo šesťtisíc z nich.

SkryťVypnúť reklamu

Aj výsledok vo vedomí spotrebiteľov je pre T–Com uspokojivý. Ako značku hlasovej služby ho vníma menej ako pätina ľudí, ako internetovú spoločnosť až 45 percent.

Preto sa aj Minárovi zdá ro­zumné, že značka T–Home nenahradí na Slovensku T–Com minimálne v najbližšom roku. „Hoci je T–Com medzinárodná značka, na Slovensku je oveľa silnejšia ako napríklad doma v Nemecku,“ povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 860
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 079
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 072
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 503
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 3 646
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 746
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 491
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 278
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu