Kúpeľňové aktuality

Iba niekoľko týždňov uplynulo od svetovej výstavy ISH vo Frankfurte nad Mohanom, ktorá v dvojročnom intervale stanovuje méty pre vybavenosť kúpeľní a sanitárnych priestorov.

Na tejto výstave sa stalo niečo mimoriadne.

Prvýkrát v histórii sa renomovaní výrobcovia vodovodných batérií Dornbracht a Hansgrohe rázne rozhodli znemožniť "ďalekovýchodnej konkurencii" prezentovať na takejto scéne svoje výrobky - napodobeniny uznávaných značiek, ktoré sú inej kvality na úplne inej technickej úrovni.

Značkoví výrobcovia sa bránia

Technici a právnici uvedených firiem v súčinnosti s colnou políciou urobili koniec snahám plagiátorov získať punc pravosti vystavovaním v jednom priestore s renomovanými výrobcami. V tejto súvislosti treba dodať, že aj slovenský trh je zaplavený takýmito výrobkami. Dajú sa identifikovať zväčša podľa toho, že sa nepredávajú pod menom alebo značkou výrobcu, ale iba pod menom série výrobkov a často sú označené napodobeninou loga pôvodného výrobcu. Spotrebiteľ sa musí sám rozhodnúť, či si za svoje peniaze kúpi výrobok s kvalitou a zárukami na európskej úrovni, alebo lacnejší plagiát. Je pritom logické, že výrobok za nízku cenu nezodpovedá očakávanej kvalite a prevádzkovej spoľahlivosti. Ak si takýto výrobok predsa len kúpi, tak riskuje, že po uplynutí zákonom stanovenej dvojročnej záručnej doby už na takýto výrobok nenájde servis, náhradné diely a často ani predajcu, ktorý mu ho predal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Voda ako prameň

Ďalej už prebiehala výstava v bežnom tóne; počet prvkov vybavenia kúpeľní sa stále rozširuje, takže si návštevníci mohli pozrieť mnoho zaujímavých dizajnérskych návrhov.

Renomovaní výrobcovia už dávno vytvárajú dizajnovo aj farebne komplexné série kúpeľňových prvkov počnúc vaňou a umývadlom, cez zrkadlovú skrinku a doplnky až po špeciálny kúpeľňový nábytok a rôzne poličky. Kúpeľne sa v tomto duchu menia z práčovní a čisto hygienických zariadení na relaxačný priestor. A pretože trendom je relaxovať aj spoločne, každý renomovaný výrobca vaní má v programe aj vaňu pre kúpanie vo dvojici.

Medzi vodovodnými batériami zaujal najmä nový koncept firmy Dornbracht, ktorá prezentovala kombináciu kameň-voda-oceľ- voda vytekala z otvorov v kameni ako z prameňa.

SkryťVypnúť reklamu

Možno že práve týmto smerom sa bude uberať designajsofistikovanejších výrobkov.

Svietiace sprchové hlavice

Doplnkov k vodovodným batériám bolo asi najviac a zaujali aj sprchové hlavice so svetelnými diódami, ktoré vydržia svietiť vo viacerých farbách viac hodín a dajú sa ľahko dobíjať. Najluxusnejším prvkom bolo tzv. sprchové nebo aj v kombinácii s elektrickým osvetlením a rôznymi prúdmi vody.

Široká bola aj paleta umývadiel - na výstave sa vyskytovali vo všetkých možných prevedeniach a tvaroch od klasických po pravouhlé (misky rôznych tvarov, sklenené, porcelánové, z rôznych druhov umelého mramoru). Umývadlá aj ostatné prvky zariadenia kúpeľní predstavili už všetci výrobcovia s novými vodoodpudivými povrchovými úpravami, ktoré podstatne uľahčujú čistenie a údržbu, pretože sa na nich neusádza vodný kameň.

SkryťVypnúť reklamu

Moderný dizajn a praktickosť

Veľa priestoru dostali tiež sprchové kúty. Dominovali tie, ktoré sú vybavené bezpečnostným sklom rôznych tvarov (od pravouhlých, štvrťkruhových, asymetrických až po tzv. slimákové). Začínajú sa presadzovať plytšie spodné vaničky - okrem estetických vlastností sú totiž prístupnejšie pre seniorov a handikepovaných.

V tejto kategórii bolo množstvo výrobkov z programu "wellness"; parné a hydromasážne sprchové kabíny najrôznejších tvarov, až po zariadenia pre dve osoby s rôznymi usporiadaniami sedenia.

Medzi sprchovými kútmi bola vystavená jedna novinka - sprchový kút integrovaný s vaňou od firmy Artweger. Tento výrobok vytvorí z kúpeľne "panelákového typu" s pôdorysom 160 x 160 cm plnohodnotnú kúpeľňu rovnocennú s veľkorozmernou. Výrobok sa vyrába pod názvom Twin-Line a vyrába sa s vaňou o rozmere 160, 170, 180 cm - samozrejmosťou je aj nová povrchová úprava - ľahšie čistenie.

SkryťVypnúť reklamu

Na celom podujatí bol citeľný nový trend: orientácia na seniorskú generáciu, ktorá je na západoeurópskych trhoch veľmi silným segmentom trhu. Výstavu je možné zhliadnuť na internete pod sériou Live Time od výrobcu firmy Villeroy & Boch.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 311
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 909
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 386
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu