Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky
MEDIÁLNY GLOSÁR

SME na kanáli tri

Redaktor zastaví ženu, na pleci kamera, v ruke drží veľký televízny mikrofón a predstavuje sa: „Dobrý deň, ja som z novín.“

Takýmto obrázkom ilustruje Bas Broekhuzien z holandského denníka Volkskrant prvé pokusy svojich novín o videospravodajstvo. Dva roky presviedčali redaktorov, aby popri písaní pracovali aj s kamerou. Výsledok: redaktori sú ochotní, ale produkt nestojí za nič. Podobný aha-moment zažilo minulý týždeň aj SME pri testovaní nového žánru - videokomentára šéfredaktora k aktuálnemu vydaniu (tv.sme.sk). Prvá forma vyvolala pobúrenie priveľkou prirodzenosťou - stačilo však pridať pár efektov, aby obraz vyzeral menej ako v skutočnosti a viac ako v televízii, a čitatelia boli spokojní.

Skryť Vypnúť reklamu

Napriek ťažkým začiatkom je nástup videa do novín ne­zvratný. Sledujú ho najmä mladí, práve tá skupina, ktorá na noviny už takmer zanevrela a denníky sa ju zúfalo snažia pritiahnuť späť. Gazeta Wyborcza vyrába televízne programy o športe, ktoré predáva do ranného vysielania televízií. Švédsky Aftonbladet zistil, že dokáže produkovať také množstvo videa, že ho začal vysielať na vlastnom televíznom kanáli. Dokonalý model nedávno objavil David Pogue z New York Times, ktorý na YouTube umiestnil sarkastické porovnanie systémov od Apple a Microsoftu. Video si pozreli milióny ľudí, pre ktorých by inak papierové Times neboli dostatočne cool. Pôjdu si pod vplyvom tohto zážitku na druhý deň kúpiť noviny do stánku? Optimisti tomu stále veria. Podľa Volkskrantu je to jedno – hlavne, že noviny čitateľa nestratili úplne mimo dohľadu. Slogan „Ak nás už nechcete čítať, tak nás aspoň pozerajte“ síce neznie najoptimistickejšie, novinám však dáva novú nádej.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 576
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 661
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 835
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 819
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 684
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 730
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 520
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 409
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 275
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 046
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu