Berlínskou Štátnou operou Unter den Linden vial pritom vánok Hollywoodu: raz vystupuje Netrebko v kasíne ako blondína Marilyn Monroe v tesných šatách, inokedy sa podobá na herečku Avu Garner. Intímne scény v širokej posteli, Anna v negližé a Villazón v tielku, tiež pripomínajú skôr filmové zábery ako operu.
Ruská sopranistka Netrebko a temperamentný tenor z Mexika Villazón sa od ich Traviaty na Salzburger Festspielen v roku 2005 stali mimoriadne populárnymi. Ich nové CD s opernými duetmi obsadilo prvý stupienok v rebríčku klasickej hudby a v Nemecku je na 12. mieste v pophitparáde CD albumov. Začiatkom mája francúzsko-nemecká kultúrna televízna stanica arte ponúkla portréty oboch hviezd a záznam premiéry Manon. Milovníci klasickej hudby budú môcť 19. mája sledovať operu naživo a zdarma na veľkom plátne na námestí pri Štátnej opere v Berlíne.
Premiéra opery, ktorú koncom apríla dirigoval Daniel Barenboim a ktorý jej z muzikálneho hľadiska ponechal francúzsky flair, vyvolala dlhé ovácie a po jednotlivých áriách spontánny potlesk obecenstva. Netrebko bola svojím bezchybným, v každej výške istým, chladivým sopránom, svojím zjavom a charizmou nepochybne hviezdou predstavenia. Mnohí nemeckí odborníci sa však netajili aj kritikou. Zatiaľčo hlas Anny Netrebko obsiahol málo medzitónov a tajomných túžob Manon, bol to predovšetkým Villazónov mäkký a voluminózny tenor, ktorý dal dielu dramatickú hĺbku, obohatil ho o všetky odtiene emócií a spôsobil divákom zimomriavky na chrbte.
Režisérom je americký choreograf a operný nováčik Vincent Paterson, ktorý pochádza zo sveta glamouru, keďže pracoval pre hviezdy popu Madonnu a Michaela Jacksona. Jeho inscenácia Manon (podľa románu Manon Lescaut spisovateľa Abbé Prevosta) hovorí o mladej krásavici, ktorá sa na ceste do kláštora zaľúbi do šľachtica Chevaliera des Grieux, neskôr ho opustí a v Paríži sa usadí ako luxusná femme fatale, na ktorú čaká tragický koniec. Paterson premiestnil originál z 18. storočia do povojnového Paríža 50. rokov. Jeho Manon, ktorá vznikla v spolupráci s operou v Los Angeles, označili nemeckí fejtonisti, žiaľ, ako povrchnú, konvenčnú a v štýle starých hollywoodskych filmov aj gýčovú.
Autor: Jana Salgovic, Mníchov (Autorka je publicistka)