Valentovič v reklame porušil etický kódex

Brandžovému regulátorovi sa na rozdiel od parlamentnej väčšiny marketing ministraIvana Valentoviča nevidí.

„Peniaze patria pacientom,“ hlásal titulok reklamného rozhovoru s ministrom zdravotníctva, za ktorý zaplatili dve štátne poisťovne stovky tisíc korún.„Peniaze patria pacientom,“ hlásal titulok reklamného rozhovoru s ministrom zdravotníctva, za ktorý zaplatili dve štátne poisťovne stovky tisíc korún. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME)

BRATISLAVA. Inzeráty Všeobecnej zdravotnej poisťovne a Spoločnej zdravotnej poisťovne, ktorých súčasťou bol rozhovor s ministrom zdravotníctva Ivanom Valentovičom, porušili etický kódex reklamy. Na svojom poslednom zasadnutí to skonštatovala arbitrážna komisia Rady pre reklamu. Posudzovanie iniciovala sama Rada prostredníctvom svojho sekretariátu.

Inzeráty štátnych poisťovní sú podľa rady v rozpore s kódexom, lebo súčasťou reklamy bolo aj vyjadrenie predstaviteľa štátnej moci, ktoré aj keby bolo neúplatné, sa považuje za porušenie etiky v reklame.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Reklama mala tiež tendenciu útočiť a diskreditovať konkurentov, čo je neprípustné,“ uvádza sa v stanovisku rady.

Inzeráty vyšli v novinách približne pred mesiacom. Polovicu celostránkového inzerátu VšZP, ktorý vyšiel v denníku SME, tvoril rozhovor s ministrom, v ktorom priblížil svoj zámer vytvoriť na Slovensku verejnoprávne zdravotné poisťovne a vysvetľoval dôvody, prečo by poisťovne nemali dosahovať zisk. Druhú polovicu inzerátu tvorí rozhovor s riaditeľom VšZP, ktorý propaguje činnosť poisťovne. Podobnú podobu mal inzerát SZP uverejnený v denníku Nový Čas.

Podľa parlamentu je to o. k.

Občianska konzervatívna strana podala do parlamentu podnet proti ministrovi a žiadala vyvodenie zodpovednosti pokutou. Ústavný zákon totiž zakazuje verejným funkcionárom používať svoju osobu na reklamu.

SkryťVypnúť reklamu

Parlamentný výbor pre nezlučiteľnosť funkcií však aj napriek výhradám opozície konanie voči ministrovi zastavil.

Znova to vidia úplne inak ako ministerstvo

Hovorkyňa ministra opakovane tvrdila, že v prípade ministrovho rozhovoru, ktorý bol súčasťou inzerátu, „v nijakom prípade nešlo o reklamu“.

Rada pre reklamu si to nemyslí. „Predmetný PR článok bol uverejnený v sekcii „Inzercia“, a to za úhradu. V zmysle definície reklamy sa teda považuje za reklamu.

Podľa kódexu „reklama nesmie na svoje pôsobenie využívať politikov, predstaviteľov štátnej moci, a to ani v prípade, keby s takým úplatným alebo neúplatným pôsobením súhlasili. Výnimku tvorí politická reklama pred voľbami a referendom“.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 584
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 116
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 336
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 914
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 862
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 397
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu