A Joost

Deti našich detí nebudú veriť, že ľudia sa pozerali na televízne programy vtedy, keď sa rozhodli televízie programy vysielať. Že napríklad každý deň mali noviny takú stranu, v ktorej sa písalo, čo na ktorom kanáli a kedy pôjde.

Preto sa nás deti našich detí budú pýtať, prečo sme si programy (nielen kanály) nemohli vyberať sami.

Budú sa zabávať na tom, že reklama sa vysielala tak, že napríklad spot na prací prostriedok museli pozerať aj tí, ktorí ho nikdy nekupujú. To akože neposlali každému do jeho programu reklamu na to, čo naozaj používa?, budú sa deti našich detí pýtať.

O konci súčasného modelu televízie a reklamy v nej vysielanej sa hovorí už pár rokov. Predpokladá sa, že ľudia sú proti reklame čoraz viac imúnni – menej jej veria a čoraz jednoduchšie sa jej pozeraniu vyhýbajú. Zásadná zmena, ktorá by pozeranie televízie urobila znova takým atraktívnym, ako bolo v čase, keď neexistoval internet či DVD technológie, ale stále neprichádza.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Hoci definícia zariadenia (prístroja, riešenia, programu), ktoré to vyrieši, už existovala. Program si musia ľudia vyberať vtedy, keď oni budú chcieť a aký oni budú chcieť. Reklama im príde taká, ktorá sa hodí práve im.

A popritom sa bude dať, samozrejme, celý čas chatovať, písať poštu, kontrolovať obľúbené webstránky, meniť vzhľad a funkcie svojho nového televízora – a nemať pritom pocit lacnej internetovej náhrady normálnej televízie.

Legenda z januára tohto roku hovorila, že o niečo také sa pokúsili ľudia, ktorí sa stali známi a bohatí najmä vďaka vynálezu Skype. A že ten zázrak bude program Joost, ktorého vývoj sa práve končí.

Pred týmto víkendom som sa dostal k pozvánke na jeho testovanie. Zožeňte si pozvánku aj vy. Ja som zažil podobný kultúrny šok, iba keď som prvýkrát videl internet.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: zástupca šéfredaktora denníka SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 341
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 902
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 689
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 181
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 698
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 300
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 707
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 604
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu