BRATISLAVA. V tretej tretine predvčerajšej drámy v Mytišči sedelo pred obrazovkami vyše milión Slovákov.
Vyvrcholenie súboja našich a kanadských hokejistov sledovalo takmer dvakrát toľko televíznych divákov, ako predtým duel Slovákov s Nemcami. „Dvojka doslova zvalcovala konkurenciu,“ pochválila sa verejnoprávna televízia. Priamy prenos posledného zápasu skupiny prvej fázy šampionátu bol najsledovanejším stredajším programom. JOJ s rešpektom pred hokejom posunula aj Celebrity Camp.
Druhý kanál STV deň pred otvorením MS mal podiel sledovanosti len 4,3 percenta. V sobotu, v deň, keď Slovensko hralo s Nórskom, vyskočil na 15,4, v pondelok (zápas s Nemeckom) na 14,6 a v stredu dokonca na 23,1 percenta. V celodňovom priemere, aj to tesne, ho tromfla len Markíza (25,9).
V Čechách a na Slovensku, ako ukázal lanský prieskum UPC, nie je – na rozdiel od väčšiny európskych krajín – najpopulárnejším televíznym športom futbal, ale hokej. U nás vyhral hokej pomerom 46:40.
Aj v Čechách, kde dosahuje popularita hokeja dokonca 49 percent, stúpa horúčka. Zápas českého tímu s Bieloruskom videlo v priemere 513–tisíc, s Rakúskom 653–tisíc a s USA až 1,2 milióna divákov. V závere ich bolo takmer 1,4 milióna.
Je otázne, ako ovplyvnia záujem slovenských televíznych divákov dve prehry so zámorskými súpermi, ale keďže najbližšie hráme s rivalom z Česka, skôr ešte stúpne. (mo)