BRATISLAVA. Reklama, v ktorej sa hokejisti Marián Hossa a Pavol Demitra predstavujú ako krasokorčuliari, sa nakrúcala už minulý rok v auguste v košickej U. S. Steel aréne. V lete sú hviezdy NHL doma na Slovensku, preto to bola jediná príležitosť, keď sa dala reklama u nás nakrútiť.
Hokejisti nemuseli
Šot pre mobilného operátora Orange, partnera slovenskej hokejovej reprezentácie, pripravila reklamná agentúra Creo/Young & Rubicam. Jej výkonný riaditeľ Peter Holík povedal, že práve týchto hokejistov si vybrali preto, že patria medzi „najznámejšie tváre, ktoré symbolizujú slovenský hokej“.
Hokejisti neboli povinní v reklame vystupovať, zmluva medzi hokejovým zväzom a mobilným operátorom sa ich netýka. „Išlo o osobitnú dohodu, z veľkej časti to bolo o ochote hokejistov urobiť to,“ povedal Holík.
Podľa informácií denníka SME krasokorčuliarske prvky v šote nakrútili dabléri.
Risk mobilného operátora, že si vybral práve týchto hráčov, nakoniec vyšiel. Hossova Atlanta Trashers aj Demitrova Minnesota Wild z bojov o Stanleyho pohár vypadli a tak na majstrovstvách sveta budú obaja hrať.
Propagujú bežne
Hossa už skúsenosti s reklamou má, na svoju propagáciu ho využila firma vyrábajúca hokejky, s ktorými hráva. Ponuky dostal aj od výrobcu počítačových hier či výrobcu nealkoholického nápoja.
Sám hokejista priznal, že ho reklama ovplyvňuje, napríklad vo výbere šampónov.
V minulosti robil reklamu autobazáru brankár Ján Laššák, dnes autobazár propaguje asistent reprezentačného trénera a hlavný tréner majstrovského Slovana Zdeno Cíger.
S reklamou má skúsenosti aj Miroslav Šatan, ktorý v minulosti propagoval jednu z dôchodkových správcovských spoločností. Ponuku propagovať alkohol odmietol. (r)