Najdrahšou značkou sveta je Google

Logo Google a vnímanie jeho značky spotrebiteľmi má hodnotu približne 66 miliárd dolárov.

NEW YORK. Najdrahšou obchodnou značkou sveta je tento rok americká internetová spoločnosť Google. Cení sa zhruba na 66 miliárd dolárov (asi 1,6 biliónov korún). Oproti minulému roku sa hodnota značky Google zvýšila o 77 percent. Podnik si v rebríčku, ktorý vydal Financial Times, zlepšil svoju pozíciu o šesť miest.

Majitelia Googlu si doménu google.com zaregistrovali v roku 1997 a za desať rokov z nej urobili cennejšiu značku ako má Coca-Cola, McDonald's alebo BMW. Google zosadil z prvej priečky firmu Microsoft. Hodnota značky sa najlepšie určuje podľa čiastky, ktorou je konkurencia ochotná zaplatiť za celý podnik. Prieskum bral do úvahy predovšetkým hodnotu podniku podľa tržieb, a tiež podľa toho, ako značku vnímajú spotrebitelia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prieskum sa zaoberal aj jednotlivými sektormi. Medzi výrobcami športových odevov a obuvi je na prvom mieste Nike pred H&M. Z výrobcov piva je najviac cenená značka Budweiser. Značka Toyota je prvá medzi automobilmi. Medzi výrobcami kávy je najcennejšia značka Nescafé.

McDonald's vedie medzi reťazcami rýchleho občerstvenia, za ním je Starbucks, Subway a až potom KFC.

Hodnota značiek (v mld. USD)

  Značka 2006 2005 Zmena (%)
1. Google 66,434 37,445 77
2. GE (General Electric) 61,88 55,834 11
3. Microsoft 54,951 62,039 -11
4. Coca-Cola 44,134 41,406 7
5. China Mobile 41,214 39,168 5
6. Marlboro 39,166 38,51 2
7. Wal-Mart 36,88 37,567 -2
8. Citi 33,706 31,028 9
9. IBM 33,572 36,084 -7
10. Toyota 33,427 30,201 11
11. McDonald's 33,138 28,985 14
12. Nokia 31,67 26,538 19
13. Bank of America 28,767 28,155 2
14. BMW 25,751 23,82 8
15. Hewlett-Packard 24,987 19,732 27
16. Apple 24,728 15,976 55
17. UPS 24,58 21,829 13
18. Wells Fargo 24,284 - -
19. American Express 23,113 18,78 23
20. Louis Vuitton 22,686 19,479 16

Zdroj: Financial Times

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 551
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 257
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 706
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 039
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 146
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 932
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 830
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 430
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu