Reklama – Pravda vhodne povedaná

United colours of Beneton - kto nepozná túto značku? Živými aj šokujúcimi fotografiami ju pomohol propragovať Oliviero Toscani, ktorý neskôr napísal knižku: Reklama je navoňaná zdochlina.

United colours of Beneton - kto nepozná túto značku? Živými aj šokujúcimi fotografiami ju pomohol propragovať Oliviero Toscani, ktorý neskôr napísal knižku: Reklama je navoňaná zdochlina.

Nad reklamou sa rozčuľujú mnohí a neprekáža im že ju denne využívajú, keď bezpečne riadi ich kroky k najaktívnejšiemu praciemu prášku, či najlacnejším kuracím krídlam. Na jednej strane „šetrí ich peňaženku“ na druhej strane ich vábi nakúpiť veci, ktoré nepotrebujú. A na to reklama je – pomáha predávať počítače, hamburgery aj politikov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Královná reklamy, šéfka agentúry Ogilvy Shelly Lazarus, povedala v rozhovore pre český denník MF Dnes, že tvoriť reklamu je sexi a že neexistuje zlá reklama, ale len kampaň, ktorá nepriniesla očakávaný účinok. Ako teda robiť reklamu tak, aby mala zmysel?

Na to sa snažia odpovedať autori knižky Jak dělat reklamu, ktorej reedíciu pripravilo vydavateľstvo Grada. Na jej obálke sa píše, že kniha je určená odborníkom aj širšiemu publiku. A začína skutočne od základov. „Jedna z najväčších svetových reklamných agentúr má ako súčasť svojho loga vetu: Pravda vhodne povedaná,“ píšu hneď v prvej kapitole Jitka Vysekalová a Jiří Mikeš. Autori upozorňujú na to, že reklama sa väčšinou nepoužíva na to, aby spotrebiteľovi predala niečo, čo nechce, ale aby ho upozornila na produkt, ktorý môže uspokojiť jeho potreby. Zdanlivo jednoduchá myšlienka. Keď však pri navrhovaní reklamy či reklamnej kampane chýba, stráca reklama účinok. Na vhodné vyváženie kreativity, cieľa a ponúkaného produktu upozorňujú autori vtipne na príklade kampaní Veľkopopovického kozla. Knižka je ostatne – tak ako to býva v Grade zvykom – osviežená viacerými príkladmi z praxe, obsahuje rady, ako postupovať pri výbere reklamnej agentúry aj napríklad kapitolku Právo a reklama. Dosť na to, aby upozornili na problematické miesta tých, ktorí s reklamou pracujú a zorientovali amatérov, ktorí chcú mať prehľad.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: gal

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 564
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 280
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 074
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 251
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 924
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 846
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 413
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu