BRATISLAVA. Úspech kampane, ktorá uvádzala na trh novú zdravotnú poisťovňu, tkvel v tom, že kreatívci odmietli dodržať schémy zažité v komunikácii určenej tým najširším masám v tých najcitlivejších témach – zdraví a peniazoch.
„Táto kampaň pochopila trend, akým by sa zadávatelia a ich agentúry mali v budúcnosti uberať - nerobiť kampane čiste informačné, s vopred predpokladatelnou emóciou, ale snažiť sa komunikovť hravo, interaktívne, zábavne a štrukturovane,“ hovorí porotca a majiteľ konkurenčnej reklamnej agentúry Juraj Vaculík.
Všetko pre vaše zdravie
Slogan „Všetko pre Vaše zdravie“ bol v prípade Unionu vzatý doslovne. Jeden z televíznych šotov, ktorý sa vysielal v noci, napríklad divákov nabádal, aby už šli spať. V tlači Union ponúkol veľkú zelenú plochu. Na nej si mohli oddýchnuť oči.
Peter Kontra, šéf agentúry, ktorá touto prácou získala najvyšiu cenu tohtoročných klincov Grand Prix, vysvetľuje, že jeho ľuďom sa podarilo ísť s reklamou doslova až za spotrebiteľom. Na miesta, ktoré s témou zdravia priamo súvisia.
Šlo sa preto za ľuďmi, ktorí športujú pri bratislavských hrádzach, kupovala sa taká vonkajšia reklama, ktorá bola blízko posilňovní. Všetky tieto abribusy boli navyše urobené tak, aby chodcov nabádali na čin. Nie prvoplánovo – aby sa okamžite prepoistili. Ale aby sa napríklad o citylight opreli rukami a „rozhýbali si telo“.
Alebo aby si ťažkú tašku na chvíľu odložili. Na podstavec, ktorý pripravil Union. A samozrejme, ľudia propagujúci značku poisťovne v horúčavach rozdávali minerálku.
Kto bol v shopping centrách, mohol zasa natrafiť na ľudí skákajúcich cez gumu klasickú detskú škôlku.
Výsledkom bol napokon aj komerčný úspech. Poisťovňa Union získala v minulej kampani najviac poistencov.
Dá sa to aj pre banku
V konzervatívnom finančnom biznise sa pohybovala aj kampaň „Zahoďte faktúry“ agentúry Vaculik Advertising pre Tatra banku. Slogan sa aj v tomto prípade zobral doslovne a faktúry sa akože skartovali. A potom ich agentúra vložila do malých vrecieka tie prilepila napríklad do novín či k listom pre klientov banky.
Tak, aby sa dozvedeli, že skartovanie bolo dôsledkom nového produktu banky.
Autor: kc