Eva Babitzová: Médiám rozumie každý

Napokon sa zachová ako každý manažér. Keď sa spýtate na výšku minuloročného zisku, len čo vám odpovie, už čaká na vašu reakciu. Keď sa vám nepodarí skryť prekvapenie nad jeho výškou, Evu Babitzovú potešíte.

(Zdroj: TREND – ANDREJ BALCO)

Eva Babitzová má právo hovoriť o Exprese ako o svojom rádiu. Nepatrila medzi spoločníkov, ktorí ho založili, bola však jednou z jeho prvých topmanažérov. Ľudia okolo Václava Miku ju vtedy nahovorili, aby s nimi šla do rizika a postavila sa na čelo obchodu nového rádia. Bolo to v čase, keď sa zdalo, že rádiový trh je už navždy rozdelený.

Predstava, že nový hráč si postaví vlastnú sieť, nájde a vybaví potrebné frekvencie, presvedčí poslucháčov kvalitou vysielania a napokon aj zadávateľov reklamy, medzitým aj investorov, nebola v brandži braná veľmi vážne. A Eva Babitzová to svojim kamarátom, ktorým sa vtedy nepodarilo ju od miesta v Exprese odradiť, rada pripomína.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nijaká veľká veda, treba hrať fair

Eva Babitzová získala pre rek­lamu v Exprese kredit, ktorý v súčasnosti pomáha lídrovi kontrolovať približne polovicu príj­mov rádiového trhu.

Keď ste sa jej na princípy pýtali pred piatimi rokmi, alebo napríklad včera, v konečnom dôsledku ste dostali odpoveď, ktorá prízvukovala transparentnosť cenovej ponuky.

„Ide o to, aby každý partner vedel, ako tvoríme cenu, že cenník je naozaj iba jeden, že neexistujú ceny akože a naozaj,“ vysvetľuje. Rada pridá prík­lad, ako vtieranie sa nízkymi cenami konkurencii pomohlo k zníženiu príjmov a jej produktu to v konečnom dôsledku pomohlo.

Ženský element

Najvyššou šéfkou Expresu sa stala pred rokom po tom, čo jej dovtedajší šéf Václav Mika prijal ponuku Markízy. V tom čase už bol americký koncern Emmis v lídrovi slovenského éteru udomácnený a okolo výberu nástupcu odchádzajúceho riaditeľa veľkú vedu nerobil. Kto chcel, všimol si už predtým, že šéfovia Emmisu tradične hovorili „o Vašovi, Eve a ich tíme“.

SkryťVypnúť reklamu

Eva Babitzová si pochvaľuje, že rádio už v tom čase malo zahraničného vlastníka. „Lebo majiteľ nemusel, tak ako to robia pri výbere manažéra mnohí naši investori, prihliadať na záujmy všetkých bratrancov či známych,“ neodpustí si.

Či zavážilo, že je žena? Či to majú ženy v biznise ťažšie? Eva Babitzová už tieto otázky počula evidentne veľakrát, odpovedá jasne. Hovorí, ako si predstavuje všetky tie vážne biznis stretnutia, pri ktorých si znova a znova a uvedomí, že je tam žien akosi málo. „Tento svet je mužský. Je to tak, neklamme si, že nie,“ hovorí. Predpokladá, že sa to bude meniť v prospech žien. Ale nie rýchlo. A určite podľa nej nebude dobré, ak sa tomu pomôže niečím ako kvótami pre ženský element. „Lebo chyby, ktoré by takéto opatrenia priniesli, by boli isto väčšie ako úžitok z nich.“

SkryťVypnúť reklamu

Možno tomu pomôžu aj manažérky ako ona. Sama má piatich priamych podriadených, iba dvaja z nich sú muži. Či zvykne na podriadených kričať? Ak vidí alibizmus, tak áno. Ak si človek chybu prizná, tak si povie, že každý robí chyby.

Problém ju pribrzdiť

„Dcéra mala vtedy osem mesiacov,“ spomína riaditeľka Expresu na moment, keď sa z materskej vrátila späť do práce. Navštívila ju kamarátka, s ktorou sa predtým dokázala rozprávať celé hodiny, a po pol hodine si s ňou nemala čo povedať. Vyhodnotila to tak, že v poriadku asi nie je ona sama.

„Do troch dní som mala dohodnutú prácu pre mesačník Stratégie,“ hovorí.

Čo na to jej manžel? „Žena, ktorá má doma zamindrákovaného manžela, kariéru neurobí,“ posiela kompliment domov.

Eva Babitzová zažila médiá z oboch strán. Dlhé roky písala o médiách a reklame do Trendu, pracovala v marketingu SME, robila aj pre firmu, ktorá dodávala program pre televízie. Bola blízko pri tom, keď na Slovensku rozbiehala svoju činnosť Rada pre reklamu. Teraz je jej prezidentkou.

SkryťVypnúť reklamu

No najbližšie jej boli vždy rádiá. Keď vzniklo Rock FM, mala v ňom reláciu o filme, ako moderátorka vysielala prvé roky existencie Twistu.

Keď sa stala riaditeľkou slovenskej rádiovej jednotky, tak si spomenula, ako začínala v študentskom „ierešku“. To preto, aby rodičom pripomenula, ako jej vyčítali, žeby sa mala viac­ venovať škole ako tomu študentskému rádiu.

Poznanie toho, ako sa skutočne vytvára obsah, je podľa Evy Babitzovej pre jej prácu veľmi cenný. Pri diskusiách s kolegami nie je v pozícii človeka, ktorý si to neskúsil, dokáže im oponovať, ak sa nechajú svojím nadšením príliš strhnúť. Ani v role toho, kto si ako poslucháč laik okamžite myslí, že vie ako na to.

„Futbalu, politike a médiám rozumie každý. Lebo každý nimi žije. Je to však väčšinou hrubý omyl,“ komentuje.

SkryťVypnúť reklamu

Kto sa porovná?

A aký teda bol ten minuloročný zisk Expresu, že to stojí za zapamätanie? EBIDTA – zisk pred zdanením, úrokmi a odpismi vo výške polovice tržieb. Je na Slovensku manažér, ktorý vedie aspoň takú veľkú firmu ako Eva Babitzová a má podobnú ziskovosť?

Viac na www.leaders.sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 602
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 338
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 160
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 362
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 843
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 890
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 361
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu