Aerolinkám v USA klesá kvalita

Kríza sektora tlačí americké aerolinky, aby šetrili náklady. Zákazníci ju cítiav poklese kvality služieb. Zasiahnuť môže zákonodarca.

Letecké spoločnosti v USA sa snažia ušetriť. Premieta sa to však v znižovaní ich kvality – viac letov mešká a stráca sa viac batožín.Letecké spoločnosti v USA sa snažia ušetriť. Premieta sa to však v znižovaní ich kvality – viac letov mešká a stráca sa viac batožín. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO – SITA/AP)

Už tretí rok za sebou poskytujú americké letecké spoločnosti zhoršujúce sa služby. Hovorí o tom Rating kvality aeroliniek, ktorý od roku 1991 zostavuje podľa štatistík ministerstva dopravy Nebraská univerzita v Omahe a Wichita State University.

V roku 2006 sa podľa správy stratilo viac batožiny, stále menej lietadiel dokáže prísť načas a čoraz viac pasažierom niečo znepríjemní ich let, informovala agentúra AP.

Šetrenie, ktoré sa končí hodinami­ čakania

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V štúdii pritom nie sú zaradené najnovšie incidenty, ktoré vyvolali vlnu kritiku na adresu letísk a leteckých spoločností.

SkryťVypnúť reklamu

Túto zimu bolo zaznamenaných viacero prípadov, keď pasažieri museli počas nepriaznivého počasia celé hodiny stráviť v lietadle, ktoré bolo odstavené na letisku.

Aerolinky sa nevracajú späť k letiskovým bránam, aby nestratili svoju odletovú pozíciu, alebo aby ich let nezrušili. Tým v konečnom dôsledku ušetria. Letiská sú vyťažené na maximum a keď udrie príroda, letiská aj aerolinky sú málo flexibilné.

Na sviatok svätého Valentína čakalo lietadlo spoločnosti Jet­Blue na newyorskom letisku Johna F. Kennedyho viac ako desať hodín. Záchody boli dávno plné, cestujúcim mohli ponúknuť iba sladkosti, snacky a malinovky.

Vlastne, hoci vonku zúrila zima, museli otvoriť dvere lietadla, aby z neho uvoľnili teplo a pasažieri sa nadýchali čerstvého vzduchu. V júli zas odklonené lietadlo spoločnosti United čakalo na letiskovej ploche v pensylvánskom Harrisburgu celých osem hodín.

SkryťVypnúť reklamu

Najväčším sklamaním je množstvo stratenej batožiny. Minulý rok sa stratilo, ukradlo alebo poškodilo 6,5 batoha na tisícku pasažierov, v roku 2005 to bolo 6,06.

Progres neprišiel ani v dochvíľnosti leteckých spojení. Aj tam sa kvalita 18 skúmaných amerických aeroliniek zhoršila. Minulý rok priletelo načas 75,5 percenta letov, v roku 2005 ich však bolo 77,3 percenta.

Buď – alebo

„Leteckým spoločnostiam to jednoducho stále nedochádza,“ skonštatoval pre agentúru AP Dean Headley, univerzitný profesor a spoluautor štúdie.

Naráža na to, že pokles kvality služieb sektora naďalej zhoršuje jeho imidž. Nemusí sa to vyplatiť. Kritici totiž Kongresu znova pripomínajú, že v roku 1999 si aerolinky vylobovali neschválenie zákonov zvyšujú­cich práva pre cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Americké aerolinky

Najhoršie

United a U. S. Airways zaznamenali najviac formálnych sťažností cestujúcich (136 z 10 miliónov cestujúcich).

Atlantic Southeast postrácal najviac batožiny (1,74 percenta) a mal aj najviac omeškaných letov (34 percent letov meškalo).

Najlepšie

Southwest zaznamenal najmenej sťažností (18 ľudí z 10 miliónov).

Hawaian Airlines mali najviac letov načas (93,8 percenta letov načas) a takisto správne doručili najviac kusov batožiny (0,31 percenta kufrov stratili).

Autor: Braňo Ondrášik Michigan, USA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 455
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 097
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 696
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 661
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 030
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 088
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 735
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 562
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu