Reklamy pri ceste ubudli

Na niektorých úsekoch ciest v Česku pripadá bilbord na každých šesťdesiat metrov.

V priebehu vyše troch rokov klesol počet panelových reklám v Česku z necelých 27-tisíc na 20-tisíc.V priebehu vyše troch rokov klesol počet panelových reklám v Česku z necelých 27-tisíc na 20-tisíc. (Zdroj: ČTK)

PRAHA. V Českej republike bolo v marci tohto roku 20 082 reklamných bilbordov a bigbordov. Za posledného tri a pol roka tak ich počet klesol zhruba o 7,5 percenta, hoci oproti minuloročnému septembru ich počet mierne vzrástol. Vyplýva to z prieskumu vidieckej reklamy Outdoor Media Projekt agentúry GfK. Tri štvrtiny z tohto pripadli na bilbordy, štvrtina na bigbordy.

Podľa prieskumu bolo v auguste 2003 v Česku 21 713 vidieckych reklamných bilbordov a bigbordov. Až do minuloročného septembra ich počet takmer stále klesal a pred pol rokom ich prieskum registroval necelých 19 900.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najväčší podiel na trhu podľa počtu bilbordov mala spoločnosť outdoor akzent s vyše 34 percentami. Nasleduje euroAWK s 18,6 percentami a Europlakat s podielom o desatinu menším. Podiel spoločnosti News Outdoor bol 9,9 percenta, firma Railreklam si ukrojila 7,3 percenta a spoločnosť WIP Reklama 2,5 percenta.

Prieskum tiež počítal, s koľkými bilbordami či bigbordami sa vodiči môžu stretnúť na cestách. Napríklad po ceste z pražského výstaviska v Holešoviciach do libereckej Vald­štejnskej ulice v dĺžke 106 kilometrov je to 284 reklamných panelov. V priemere tak na každých 370 metrov pripadá jeden. Ešte viac, kaž­dých 60 metrov, môže panel upútať pozornosť vodičov medzi výstaviskom v pražských Holešoviciach a obcou Měšice v okrese Praha-východ .

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 593
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 322
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 136
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 346
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 889
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 876
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu