PRAHA. V Českej republike bolo v marci tohto roku 20 082 reklamných bilbordov a bigbordov. Za posledného tri a pol roka tak ich počet klesol zhruba o 7,5 percenta, hoci oproti minuloročnému septembru ich počet mierne vzrástol. Vyplýva to z prieskumu vidieckej reklamy Outdoor Media Projekt agentúry GfK. Tri štvrtiny z tohto pripadli na bilbordy, štvrtina na bigbordy.
Podľa prieskumu bolo v auguste 2003 v Česku 21 713 vidieckych reklamných bilbordov a bigbordov. Až do minuloročného septembra ich počet takmer stále klesal a pred pol rokom ich prieskum registroval necelých 19 900.
Najväčší podiel na trhu podľa počtu bilbordov mala spoločnosť outdoor akzent s vyše 34 percentami. Nasleduje euroAWK s 18,6 percentami a Europlakat s podielom o desatinu menším. Podiel spoločnosti News Outdoor bol 9,9 percenta, firma Railreklam si ukrojila 7,3 percenta a spoločnosť WIP Reklama 2,5 percenta.
Prieskum tiež počítal, s koľkými bilbordami či bigbordami sa vodiči môžu stretnúť na cestách. Napríklad po ceste z pražského výstaviska v Holešoviciach do libereckej Valdštejnskej ulice v dĺžke 106 kilometrov je to 284 reklamných panelov. V priemere tak na každých 370 metrov pripadá jeden. Ešte viac, každých 60 metrov, môže panel upútať pozornosť vodičov medzi výstaviskom v pražských Holešoviciach a obcou Měšice v okrese Praha-východ .