a zároveň navrhuje niečo zakázať, treba sa mať na pozore. Väčšinou totiž napokon zaplače klient.
Keď o ochrane klienta pred nežiaducou reklamou hovorí vedenie advokátskej komory, treba byť v strehu dvojnásobne. Lebo títo ľudia už viackrát ukázali, ako veľmi im ide o klienta, nielen
o prospech ich stavu.
Slovenská advokátska komora minulý týždeň ohlásila, že Protimonopolný úrad nepochodil so svojou súdnou sťažnosťou, aby komora nesmela svojim členom zakazovať reklamu. Tlačová správa komory obsahovala aj tradičné argumenty .
Reklama môže byť aj klamlivá, a teda poškodiť klienta. Reklamou nedostáva klient žiadne užitočné informácie, iba to, s čím sa chce niekto pochváliť. A nechýbal ani tradičný dodatok: Najlepšia reklama právnika je jeho kvalitná práca. No kto by s tým mohol nesúhlasiť?
Možno je to opačne. Zákaz reklamy je nástroj na to, aby dovnútra advokátskeho biznisu nebolo tak vidno, ako do väčšiny ekonomiky. Reklama a marketing sú označované za zlé možno práve preto, že nadbiehajú klientom.
Možno, že šéfovia komory a časť advokátskeho stavu
by boli neradi, aby sa o tých šikovnejších právnikoch vedelo aj bez toho, aby ich k publicite a klientom pustili starší a skúsenejší.
Možno, že ak by bola reklama medzi právnikmi povolená, ak by sa mohli prebíjať aj cenou, prestali by sme hundrať, že väčšina advokátov je drahá a nespoľahlivá.
Autor: zástupca šéfredaktora denníka SME