BRATISLAVA. Odvčera má Slovenský olympijský výbor troch generálnych partnerov. K Západoslovenskej energetike a Kia Motorsu pribudlo Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava (BTS).
„Zďaleka nie všetky náklady nám vykryje štátny rozpočet či príspevky Medzinárodného olympijského výboru. Bez peňazí od našich partnerov by sme museli škrtať aj v plánoch prípravy športovcov,“ pripomína slovenský šéf piatich kruhov František Chmelár.
Vlani domáce olympijské plénum vytýčilo cieľ znížiť podiel financií z verejných zdrojov v ročnom rozpočte SOV na 50 percent. „Blížime sa k jeho splneniu,“ tvrdí Chmelár.
Bývalý kanoistický reprezentant Ľubor Štark ako predseda predstavenstva dcérskej Slovenskej olympijskej marketingovej a. s. včera podpísal zmluvu s bratislavským letiskom. Práve injekcia od jeho prevádzkovateľa vytrhla SOV tŕň z päty vo finančnej núdzi pred lanskou zimnou olympiádou v Turíne.
Podľa novej zmluvy o generálnom partnerstve dostanú slovenskí olympionici od letiskovej spoločnosti tento aj budúci rok po päť miliónov korún.
,,Ušľachtilé olympijské myšlienky pošleme až do oblakov,“ obrazne poznamenal František Stolárik, výkonný riaditeľ bratislavského letiska. „Ak Slovensku niečo chýba, tak určite jeho propagácia v zahraničí. My sa perspektívne vynasnažíme cudzincov hneď po prílete k nám zoznámiť aspoň s najväčšími postavami slovenského športu.“ Na letisku by vraj mala vzniknúť jeho minigaléria.
Chmelár pripustil, že naša výprava na letnú olympiádu v Pekingu poletí charterovým letom práve z bratislavského letisku: „Záleží na tom, aká bude veľká a či neprevládne snaha odlietať v rôznych termínoch. Ak by sa nominovalo okolo 50 športovcov, tak by sa oplatil.“
SOV rokuje o sponzorstve aj s inými firmami. „Orientujeme sa na slovenské spoločnosti a zo zahraničných na tie, ktoré sa u nás etablovali,“ vysvetlil stratégiu SOV jeho šéf. (mo)