Hoci sa včera na trati v Albert Parku trochu od centra Melbournu veľmi tešili jazdci Ferrari (Massa a Raikkonen), ktorí dominovali v tréningu, nie všetci mali radosť a optimizmus.
Poliak Kubica, obhajca Alonso zo Španielska i ďalší kritizujú, že sa budú musieť tohto roku zaobísť bez pneumatík Michelin a všetci sa povinne spoliehať len na Bridgestone. Kubica tvrdí, že to nevyhovuje jeho i Alonsovej dravej jazde, lebo s gumami z Bridgestonu sa musí jazdiť opatrnejšie.
Pokles návštevnosti
Ďalší úder Veľkej cene zasadili ekonómovia, ktorí poukazujú na veľké finančné straty Melbournu a pokles návštevnosti rok čo rok. Vlani sa museli preteky presunúť pre Hry Britského spoločenstva, tentoraz sa vrátili na začiatok sezóny, hoci o víkend neskoršie, no kolidujú s plaveckými MS.
Kontrakt dodržia
Vo štvrtok, v prvý deň tréningu, prišlo 47 500 divákov (7500 zadarmo), čo je jasne menej než v roku 2005, keď napočítali 77 400. ,,Na žiadnom okruhu sveta nenájdete vyše 40 000 divákov vo štvrtok, iba v Melbourne. Kontrakt do roku 2010 dodržíme,“ bránil Austrálčanov šéf F1 Bernie Ecclestone.
Tentoraz predpovedajú Melbournu stratu 30 miliónov dolárov. Šéf Grand Prix Ron Walker to nevidí ako problém: ,,Zarábame na turistike, reklame vo svete, a to sa dá ťažko zaplatiť. Uvažujeme o večerných pretekoch v nedeľu, tak ako má Australian Open ako jediný grandslamový turnaj mužské finále.“
Bude večerná jazda?
Ecclestone to podporil s tým, že je škoda, ak Európania musia vstávať o štvrtej ráno na štart súťaže. ,,Televízne príjmy sa zvýšia a prinesú peniaze.“ Lenže domáci odborníci varujú: ,,Vysvietenie trate dlhej 5,3 kilometra na večer bude stáť ďalšie milióny, a to ešte nehovoriac o dôsledkoch na prírodu okolo Albert Parku a o hluku v neskorých hodinách.“ Zástancom večernej jazdy sa stal domáci Mark Webber, veľkým odporcom zasa Ralph Schumacher.
Autor: Melbourne