BRATISLAVA. Štyridsaťsedemročný automobilový pretekár Miroslav Konôpka výborne, aj keď takmer tragicky. V januári na 2. ročníku 24-hodinových pretekov na okruhu formuly 1 v Dubaji v Spojených arabských emirátoch skončil piaty zo 70 tímov z 26 krajín štyroch kontinentov, ale…
„Pred štartom sme mali veľké problémy,“ spomína Konôpka: „Špeditér nám na letisku vo Frankfurte zabudol kontajner s motorom na naše Porsche a ten do padocku dorazil len tri hodiny pred štartom. Štartovali sme preto z posledného 70. miesta. Slovenskí mechanici predviedli fantastickú prácu, posledné úkony robili už na štartovom rošte. Napokon sa naša posádka dokázala posunúť o neuveriteľných 65 miest na celkovú 5. priečku. V konkurencii ďalších 27 Porsche-posádok.“
Malchárek sa vracia
Konôpkova posádka v Dubaji bola medzinárodná. Na okruhu sa v jazdení striedal s Talianom Maurom Casadeiim, Američanom Jimom Michaelianom a Slovákom Jirkom Malchárkom.
„Cením si, že som mohol jazdiť s Michaelianom, riaditeľom známych pretekov GP Long Beach. Svojím vplyvom je to taký americký Bernie Ecclestone. Posádky budem meniť. Mal by som opäť jazdiť s Malchárkom, ktorý sa chce po určitej pauze vrátiť do motoristického kolotoča. Mierne ma prekvapil, bez tréningu jazdil pomerne dobre. Spočiatku bol trochu vystrašený, ale pri treťom striedaní to už bolo v poriadku, bol rýchlejší ako Američan.“
Inšpiráciou bol McQuenn
Konôpka už dal jednoznačne prioritu 24-hodinovkám. „Uvažujem reálne. Krátke preteky sú pre mladších. Skúsenosti chcem zužitkovať v iných súťažiach. Štartovať na Le Mans bol môj dlhoročný sen už v mladosti, inšpiráciou bol rovnomenný film so Steve McQuennom.“
Bratislavčanovi sa to podarilo až vlani, v skupine GT2 vypadol po 16 hodinách z 5. miesta. „Chcel by som si účasť zopakovať, ale kvalifikácia je veľmi náročná, o Le Mans je v motoristickom svete obrovský záujem. Aj preto už absolvujem prvú z kvalifikácií, zajtrajšie preteky America Le Mans Serie v Sebringu.“
Konôpkove Porsche 996 GT3 RSR na Floridu dopravili rovno z Dubaja. O kvalifikáciu Le Mans je obrovský záujem, len v Európe usporiadajú 50 pretekov a už teraz má 51 tímov zaplatené štartovné 44 000 eur na celú sezónu.