Predseda predstavenstva Deutsche Telekomu René Obermann predstavil verejnosti novú stratégiu spoločnosti. Ťažiskom je založenie dcérskej spoločnosti a vybudovanie novej značky, ktorá sa bude v Nemecku orientovať na „cenovo citlivejších zákazníkov“. Znamená to, že bude ponúkať svoje služby v sektore mobilného telefonovania a širokopásmového telekomunikačného pripojenia domácností za nižšie ceny, ako to dosiaľ robila materská firma.
Ďalším bodom novej stratégie je predaj tých spoločností, ktoré nie sú priamo spojené s ťažiskovými telekomunikačnými aktivitami: sem patria napríklad dcérske internetové spoločnosti vo Francúzsku či v Španielsku, alebo firmy spravujúce nehnuteľnosti.
Na druhej strane plánuje Deutsche Telekom aktívny vstup do nových podnikateľských regiónov. Obermann pre denník Financial Times Deutschland povedal, že sa obzerá po vhodných kandidátoch v krajinách Organizácie pre ekonomickú spoluprácu a rozvoj a tiež v rozvojových. Nevylúčil ani kúpu čínskych či indických telekomunikačných firiem.
Najväčší rozruch nemeckej verejnosti vzbudzuje plán Deutsche Telekomu znížiť personálne náklady tým, že vyčlení do nových spoločností približne 50–tisíc zamestnancov, ktorí budú mať na starosti servisné služby zákazníkom. Dostanú nové pracovné zmluvy a budú pracovať dlhšie za menej peňazí. Presný počet vyčlenených zamestnancov však závisí od mnohých faktorov – najdôležitejším sú odbory, s ktorými chce manažment čoskoro začať rokovania.
Deutsche Telekom je ešte stále sčasti štátnym podnikom. Približne tretinu akcií vlastní buď priamo, alebo nepriamo nemecký štát. Súčasne sa firma nachádza v tvrdom konkurenčnom prostredí, v ktorom sa musí správať ako súkromná akciová spoločnosť. V blízkej budúcnosti zrejme preváži privátna stránka najväčšieho nemeckého telekomunikačného podniku.