Telekom mení stratégiu

Nemecký gigant chce zaviesť druhú, lacnejšiu značku na mobilné telefonovanie a širokopásmové pripojenie domácností.

Predseda predstavenstva Deu­tsche Telekomu René Obermann predstavil verejnosti novú stratégiu spoločnosti. Ťažiskom je založenie dcérskej spoločnosti a vybudovanie novej značky, ktorá sa bude v Nemecku orientovať na „cenovo citlivejších zákazníkov“. Znamená to, že bude ponúkať svoje služby v sektore mobilného telefonovania a širokopásmového telekomunikačného pripojenia domácností za nižšie ceny, ako to dosiaľ robila materská firma.

Ďalším bodom novej stratégie je predaj tých spoločností, ktoré nie sú priamo spojené s ťažiskovými telekomunikačnými aktivitami: sem patria napríklad dcérske internetové spoločnosti vo Francúzsku či v Španielsku, alebo firmy spravujúce nehnuteľnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na druhej strane plánuje Deu­tsche Telekom aktívny vstup do nových podnikateľ­ských regiónov. Obermann pre denník Financial Times Deu­tschland povedal, že sa obzerá po vhodných kandidátoch v krajinách Organizácie pre ekonomickú spoluprácu a rozvoj a tiež v rozvojových. Nevylúčil ani kúpu čínskych či indic­kých telekomunikačných firiem.

Najväčší rozruch nemeckej verejnosti vzbudzuje plán Deu­tsche Telekomu znížiť personálne náklady tým, že vyčlení do nových spoločností približne 50–tisíc zamestnancov, ktorí budú mať na starosti servisné služby zákazníkom. Dostanú nové pracovné zmluvy a budú pracovať dlhšie za menej peňazí. Presný počet vyčlenených zamestnancov však závisí od mnohých faktorov – najdôležitejším sú odbory, s ktorými chce manažment čoskoro začať rokovania.

SkryťVypnúť reklamu

Deutsche Telekom je ešte stále sčasti štátnym podnikom. Približne tretinu akcií vlastní buď priamo, alebo nepriamo nemecký štát. Súčasne sa firma nachádza v tvrdom konkuren­čnom prostredí, v ktorom sa musí správať ako súkromná akciová spoločnosť. V blízkej budúcnosti zrejme preváži privátna stránka najväčšieho nemeckého telekomunikačného podniku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 319
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 852
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 687
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 202
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 653
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 411
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 733
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 569
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu