TRENČÍN. V Trenčíne sa otvorí diskusia o železnici a jej modernizácii. Potvrdil to krajský predseda ĽS-HZDS Milan Rehák. Na riešenie modernizácie majú totiž rozdielne názory s koaličným partnerom na úrovni mesta, s SDKÚ-DS.
„Železnica je najväčší problém, ktorý ťaží mesto,“ povedal Rehák. Odklonenie železnice by podľa neho bolo najideálnejším riešením. Ako povedal, tento úsek modernizácie je už naprojektovaný a materiálovo pripravený.
Trenčiansky primátor Branislav Celler (SDKÚ-DS a KDH) povedal, že koaliční partneri sa dohodli na tom, aby do pripravovaného nového územného plánu mesta zapracovali územnú rezervu, ktorá by v budúcnosti prípadne riešila preloženie železničnej dopravy mimo mesta Trenčín.
Celler tvrdí, že by išlo iba o nákladné vlaky, ak by sa veľmi zintenzívnila nákladná doprava. Primátor už vlani v januári povedal, že je rozhodnuté, kadiaľ pôjde železnica, a už bolo vydané aj územné rozhodnutie.
Pri obchvate mesta a prekládke železničnej trate vidí Rehák možnosť využiť doterajšiu trať na vnútromestskú železničnou dopravu, ktorá by viedla až do Dubnice nad Váhom a spojila by aj okolité obce. „Mali sme predstavy, že by sa Trenčín spojil s Dubnicou a vytvoril súmestie s viac ako stotisíc obyvateľmi, čo by už malo svoju váhu.“
Podľa Reháka k variantu odkonenia železnice sa musí vyjadriť ministerstvo dopravy.