Kultúra má v logu nymfu

Ministerstvo kultúry začalo používať nové logo s motívom nymfy Dafné s vavrínovým vencom. Odborníkom sa nepáči ani logo, ani to, že naň ministerstvo nevypísalo súťaž.

BRATISLAVA. Ministerstvo kultúry na svojej novej stránke uverejnilo po prvý raz aj nové logo. Môže ho používať len na neformálnych dokumentoch, na ktorých nemusí byť štátny znak. „Znak symbolizuje Dafné, ktorú podľa starovekej gréckej báje otec premenil na vavrín. Z vetiev tejto posvätnej rastliny sa odvtedy vijú vence pre básnikov, umelcov a víťazov súťaží,“ povedal hovorca rezortu Jozef Bednár.

Pedagóg Vysokej školy výtvarných umení (VŠVÚ) a grafik Pavol Choma hovorí, že nové logo je neprijateľné. „Kultúra zabezpečuje kultúrnu identitu Slovenska. Prečo je tam Dafné?“ pýta sa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa neho ide o nepochopenie súčasnej situácie v umení.

Vedúci Katedry grafického dizajnu VŠVU Stanislav Stankoci si myslí, že logo nekorešponduje so súčasným ani nadčasovým chápaním poslania kultúry. Podľa neho ani nevytvára podklad pre ďalšie aplikácie vizuálu ministerstva. „Je to vytvarný anachronizmus, pripomína 60. roky,“ hovorí o logu grafický dizajnér Dušan Junek. „Otázkou je, prečo nebola vypísaná súťaž. Ministerstvo by malo mať záujem na špičkovej kvalite.“ Pripomenul aj to, že sa ministerstvo mohlo obrátiť na svoju podriadenú organizáciu Slovenské centrum dizajnu, ktorá organizuje výtvarné súťaže pre iných klientov, naposledy pre bratislavskú župu.

Ministerstvo, podobne ako keď hľadalo logo pre európske mesto kultúry, vybralo len z ponuky troch oslovených firiem. „Vybraná bola agentúra NDS Nemeček Design Studio,“ hovorí Bednár. Potom s akademickým maliarom Róbertom Nemečkom prerokovali jeho výtvarné návrhy a minister podľa Bednára dostal na schválenie návrh, ktorý sa najviac priblížil zadaniu - aby mal komunikačný potenciál a spojitosť s kultúrou a umením. Ministerstvo za návrh zaplatilo 50-tisíc korún.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo pristúpilo aj k zmene dizajnu stránky. Z ponuky troch firiem si vybralo Datacorp, ktorá ponúkla najnižšiu cenu. Na modrooranžovej stránke má aj štylizované ľudové potlače.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 586
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 120
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 913
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 862
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 395
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu