Dvíhanie železa je medzi seniormi údajne čoraz populárnejšie, podľa jednej predpovede bude v roku 2020 chodiť do posilňovne každý desiaty dôchodca. Predobrazom tohto trendu môže byť už dnes Sylvester Stallone, stále v skvelej forme. V šesťdesiatke chytil druhý dych a vrhol sa na oprašovanie svojich najslávnejších postáv.
Prejavuje sa u nich isté dozrievanie, premiéra ďalšieho Ramba chystaná na budúci rok by mala byť menej krvavá ako predošlé príbehy. Zmenu naznačuje aj najnovší Rocky, šiesty diel slávnej boxerskej série, kde sa už takmer ani neboxuje.
Rocky Balboa je filmom pre pamätníkov, údery začal rozdávať už pred tridsiatimi rokmi. Vyrástla na ňom minimálne jedna generácia divákov, ktorá najnovší prírastok privítala s nadšením. Na fanúšikovských diskusných fórach sa neustále opakuje, že Stallonemu sa film podarilo vrátiť na úroveň prvej časti, ktorá získala dvoch Oscarov. Americkí akademici si to tohto roku akosi zabudli všimnúť, ale za tým určite stojí len závisť a neprajnosť.
Zásadnou otázkou pre scenáristu Stalloneho bolo, ako dostať bývalého šampióna ťažkej váhy opäť do ringu. Pomohol nápad s počítačovou simuláciou vzájomných zápasov najslávnejších boxerov, podľa ktorých by mal hrdina spred štvrťstoročia veľkú šancu zdolať súčasného šampióna Masona Dixona.
Od počítačovej fikcie nie je ďaleko k realite, a tak vzniká nápad usporiadať zápas boxerov s pozoruhodným vekovým rozdielom. Má to byť iba exhibícia, ale kto pozná Rockyho vie, že všetko berie smrteľne vážne...
Viac než boxom sa film zaoberá mumlavými monológmi Stalloneho. Je to melodráma - jej hlavný hrdina trávi kopu času na cintoríne pri hrobe zosnulej manželky, rieši odcudzenie syna, sociálnu krízu trénera a ešte sa v náznakoch zbližuje s ďalšou ženou.
Skutočnému boxu je okrem počítačových animácií venovaná len jedna dlhšia scéna, akýsi videoklip na spôsob hudobných vložiek v seriáli Baywatch, kde blondíny s oranžovými plavákmi v ruke pobehujú v rozpálenom piesku.
V tomto prípade je tu len viac krvi, potu a outsiderov, ktorí sa nikdy nevzdávajú.
Autor: Ján Gregor (Autor je publicista)