Americká firma plánuje predať 300 miliónov akcií v celkovej hodnote 990 miliónov hongkonských dolárov (zhruba 3,4 miliardy korún). Po predaji akcií klesne podiel IBM v Lenove na 11,5 zo súčasných 15 percent.
Firma Lenovo kúpila v decembri roku 2004 divíziu výroby osobných počítačov od americkej spoločnosti IBM. Lenovo je po spoločnostiach Hewlett-Packard a Dell tretím najväčším svetovým výrobcom osobných počítačov s trhovým podielom približne 8 percent.
(sita)
Najvplyvnejšou značkou sveta je opäť Google
Najvplyvnejšou značkou sveta sa v minulom roku opäť stala internetová spoločnosť Google. Za ňou skončila počítačová firma Apple. Na zozname vytvorenom na základe prieskumu internetového magazínu brandchannel.com sa ďalej umiestnili dvaja nováčikovia, a to YouTube a Wikipedia. Prvú päťku uzavrel reťazec kaviarní Starbucks.
Výsledky ankety sú zostavené na základe odpovedí 3625 odborníkov na značky a študentov na otázku „Ktorá značka najviac ovplyvnila váš život v roku 2006?“. Anketa často prináša kontroverzné výsledky, ako v roku 2004, kedy sa do prvej päťky dostala arabská televízna stanice Al-Džazíra. Anketa neberie do úvahy ekonomickú hodnotu značiek. Ani sa nehodnotí, či vplyv značiek na opýtaných bol pozitívny či negatívny.
Prekvapením sú internetové stránky pre zdieľanie videa YouTube, ktoré minulý rok v októbri kúpila spoločnosti Google. Firma skončila tretia pred internetovou encyklopédiou Wikipedia. Podľa časopisu výsledky ukazujú na rastúci vplyv internetu na život.
V Európe patria prvé priečky domácim spoločnostiam. Jednotkou sa stal švédsky výrobca nábytku Ikea, ktorý tak zosadil z prvého miesta fínskeho výrobcu mobilných telefónov Nokia. Ten dokonca skončil až tretí, predbehla ho aj internetová telefónna spoločnosť Skype. Ďalšie boli reťazce obchodov s módou Zara a Adidas.
(čtk)