Do Poľska pôjde diaľnica

Minister dopravy Vážny podpísal so svojím poľským náprotivkom dohodu o výstavbe diaľničného úseku do Poľska.

BRATISLAVA, VARŠAVA. Slovensko a Poľsko vytvoria také podmienky pre nákladnú dopravu, aby mohla využívať sieť diaľnic bez omedzenia do konca roku 2011 na úseku Čadca – Žywiec a do roku 2014 v úseku Žilina – Čadca. Vyplýva to z medzirezortnej dohody, ktorú včera podpísal minister dopravy Ľubomír Vážny s ministrom dopravy Poľska Jerzym Polaczkom.

Dohoda sa týka výstavby diaľnice D3 Žilina – Skalité a rýchlostnej komunikácie Bielsko-Biala – Žywiec – Zwardoň. Cieľom je zabezpečiť prepojenie severu a juhu Európy v rámci medzinárodných cestných koridorov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Výstavba diaľnice D3 v trase európskeho koridoru číslo VI v úseku Žilina – Čadca – Skalité - štátna hranica Slovenska a Poľska je dlhodobou slovenskou prioritou v oblasti rozvoja cestnej infraštruktúry.

Na Slovensku povedie diaľničný ťah D3 od štátnej hranice s Poľskom po Hričovské Podhradie, kde sa napojí na európsky koridor smerom na východ (Poprad – Košice – Ukrajinu) a smerom na juh (Bratislava – Viedeň/Győr – Budapešť).

Diaľnicou sa má zabezpečiť tak cestné prepojenie s Poľskom, ako aj medzinárodné prepojenie Baltického a Jadranského mora, prístavu Gdansk s prístavmi Terst, Koper a Rijeka.

Výstavba rýchlostnej cesty smerujúcej z pobaltských krajín cez územie Poľska, Slovenska a Maďarska až na juh Európy bude mobilizovať celý rad rozvojových stimulov pre zainteresované regióny.

SkryťVypnúť reklamu

Aj napriek nelichotivému súčasnému stavu však tieto regió­ny disponujú solídnym rozvojovým potenciálom, ktorý je podmienený práve dopravnou infraštruktúrou a dostupnosťou územia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 736
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 053
  3. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 5 032
  4. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 620
  5. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 464
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 874
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 628
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 310
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu