Zopár zaujímavých čísiel

Prognózy a názory na ďalší vývoj na realitnom trhu sú jednými z najvyhľadávanejších informácií. Spolu so štatistikami

a analýzami aktuálneho vývoja môžu byť pomôckou pri riešení dilemy: ak mám peniaze, kúpiť teraz alebo inokedy? A ak teraz, tak čo a kde?

Je to tak - štatistiky nepustia. Tí, ktorí predvlani kúpili byt v Petržalke medziročne získali na cene až tridsať percent. Aspoň toľko z analýzy cien bratislavských bytov, ktorú nájdete v dnešnom vydaní v rubrike Ceny. Slovo zarobili by v tomto ohľade nebolo presné. Väčšina kupujúcich totiž investovala do vlastného bývania

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

a nie preto, aby kúpený byt o rok predali a mali bezprostredný zisk.

SkryťVypnúť reklamu

A o aké byty je momentálny záujem? Trh novopostavených bytov pravidelne štvrťročne sleduje spoločnosť Lexxus. Najväčší dopyt sa podľa jej štúdie sústredí na bytové domy, v ktorých nie je viac ako päťdesiat bytov. "Takéto projekty sú väčšinou vypredané ešte pred začatím výstavby alebo počas výkopových prác, a to bez potrieb zabezpečovať výraznejší marketing," uvádza Filip Žoldák zo spomínanej spoločnosti.

Najvýznamnejším faktorom ovplyvňujúcim dopyt po nových bytoch je lokalita výstavby. Najväčší dopyt pretrváva u bytov v Ružinove, kde sa vďaka nemu ceny nových bytov rovnajú cenám starých bytov. K obľúbeným lokalitám patrí Rača, Prievoz a k zaujímavým lokalitám sa na konci uplynulého roka zaradili ulice lemujúce takzvané Petržalské Korzo.

SkryťVypnúť reklamu

A na dôvažok ešte niekoľko zaujímavých čísiel, ktoré hovoria o tom, že investovať do bývania je stále veľmi populárne. Projekty bytových domov, ktoré developeri dokončili v poslednom štvrťroku 2006 sú takmer obsadené. Voľných zostalo iba približne desať percent bytov. Vysokému záujmu sa tešia aj bytové projekty, ktoré čakala, prípadne v prvom štvrťroku ešte len čaká, kolaudácia. Na prelome rokov v nich zostalo bez majiteľov ani nie tridsať percent bytov.

Otázkou je, koľko na vývoji cien získajú tí, čo ich kúpia. Lexxus dáva slovo do bitky. Neutíchajúci dopyt po novom bývaní v hlavnom meste podľa štúdie udrží zvýšenú aktivitu vo výstavbe bytov

a záujem ďalších domácich i zahraničných developerov o investície v Bratislave. Ročný rast cien spoločnosť očakáva na úrovni inflácie a rastu cien nákladov na výstavbu, maximálne však na úrovni desiatich percent.

SkryťVypnúť reklamu

Halka Tytykalová

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 538
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 224
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 952
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 954
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 952
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 818
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 457
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu