Najskôr dve správy z tlače: Berlínski colníci zadržali automobil s poľskou poznávacou značkou, v ktorom sa skrývalo 61–tisíc nepreclených, teda pašovaných cigariet.
Colníci na ostrove Rujana zadržali na jednom prievoze nákladné auto s litovskou poznávacou značkou. V dvojitom dne sa nachádzalo 406 kartónov cigariet, určených na nelegálny predaj v západnej Európe.
Podľa internetového portálu rakúskej televízie ORF zadržia mobilné hliadky bavorských colníkov každý týždeň jedno až dve osobné autá, ktorých majitelia si chcú zlacniť dovolenku tým, že sa pokúsia previezť do Nemecka desať až dvadsať kartónov cigariet z lacnejšieho zahraničia. Každý mesiac či dva sa im dokonca podarí uloviť väčšie ryby: pašeráckych kuriérov so 100 až 200 kartónmi nepreclených cigariet, skrytých na všemožných tajných miestach.
Colník Martin Dietl pritom povedal, že profesionálni pašeráci sa už viac-menej vyhýbajú nemecko-poľskej hranici a radšej idú cez Česko do Rakúska a až potom do Nemecka.
Pašovanie cigariet do Nemecka je mimoriadne lukratívnou záležitosťou. Kartón cigariet vyrobených v ilegálnych fabrikách vo východnej Európe stojí pašerákov podľa ORF medzi štyrmi a šiestimi eurami; v západnej Európe sa však predáva za 15 až 20 eur. Zisk sa teda pohybuje okolo 300 až 400 percent.
S každým zvyšovaním tabakovej dane v západnej Európe sa profit zvyšuje a spolu s ním aj zločinecký sklon pašovať cigarety do Nemecka, kde stojí kartón cigariet legálne okolo 35 až 40 eur. Vo Veľkej Británii, kde sa jeho legálna cena medzičasom vyšplhala na 70 až 80 eur.
Výsledkom je, že napríklad v Nemecku je podľa údajov Zväzu výrobcov cigariet každá štvrtá vyfajčená cigareta nepreclená. V regiónoch hraničiacich s Poľskom či Českom podiel pašovaných cigariet už dosiahol takmer dve tretiny.
Nelegálny dovoz cigariet do Nemecka sa zvýšil najmä v posledných rokoch, keď spolková vláda niekoľkokrát zdvihla tabakovú daň.