Diktatúra transparentnosti mení zaužívané pravidlá hry. Nadišiel čas vzdať sa kontroly nad značkou a prenechať ju spotrebiteľom

Výsledky rozličných ankiet z celého sveta hovoria jasnou rečou: osobnosťou roka ste práve Vy, ktorí používate internet. Medzi najlepšie značky sveta sa popri Googli zaradili aj YouTube a Wikipedia. Titul vynález roka pravdepodobne získa experiment o tom,

čo urobí mentolový cukrík vhodený do koly. Potom už azda neprekvapí, že agentúrou roka 2006 sa podľa renomovaného týždenníka Advertising Age stal spotrebiteľ. Pán Spotrebiteľ.

Všetko do seba zapadá. Internet. Mobilné zariadenia, umožňujúce vytvárať multimediálny obsah. Vytváranie virtuálnych priestorov, kam ho možno umiestňovať, aby bol prístupný širokým masám obecenstva. Len si to predstavte! Najdôležitejší reklamný obsah roku 2006 nevytvorila žiadna reklamná agentúra, ale dvaja „borci“ - žonglér F. Grobe a právnik S. Voltz. Na webstránku umiestnili video, na ktorom ich vidno v bielych plášťoch a s okuliarmi - nápadne pripomínajúcimi tie lyžiarske - ako predvádzajú pokusy s cukríkom Mentos vhodeným do diétnej koly. Výsledkom sú nielen úchvatné gejzíry striekajúcej koly, ale aj 15-percentný nárast predaja cukríkov tejto značky. Vírusový marketing par excellence!

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nie je to však iba o zábave. Popri žartovných či zlomyseľných videách „zavesených na webe“, je to aj o oveľa vážnejších veciach - napríklad o zdokumentovaní surového zaobchádzania s bezdomovcom v jednej zo slovenských nemocníc, o plačúcom americkom vojakovi počas bojovej akcie v Iraku či o surovom bití zadržaného mladíka policajtmi. Jednoducho, nech ste ktokoľvek a kdekoľvek, vždy vás môže niekto natočiť a video umiestniť na internete.

Obyčajní ľudia, spotrebitelia, náhodní okoloidúci, ... každý z nás nadobúda ohromnú moc. Žijeme v informačnej spoločnosti, ktorej dôsledkom je diktatúra transparentnosti. Oveľa viac dnes dôverujeme tomu, čo o značke napíšu spriaznené duše na webe, než tomu, čo o nej hovoria výrobcovia v reklame. Už netreba agitovať „Spotrebitelia všetkých krajín, spojte sa!“, na Slovensku je nás on-line takmer 1,5 milióna.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Marian Timoracký marketingový konzultant

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 584
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 115
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 336
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 917
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 397
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu