Predajnosť denníkov sa v Česku v priemere zvýšila o desatinu, niektorým bulvárnym plátkom dokonca aj o dvojnásobok. Na Slovensku čísla o predajnosti zatiaľ nie sú, no napríklad televízia Markíza s reportážou o Svobodovom pohrebe zlomila svoj rekord v sledovanosti relácie Reflex.
Niektoré redakcie českých médií vyslali na pohreb aj desať redaktorov a fotografov, zaplatili si prelet nad krematóriom, iné striehli na jeho streche. Priamy prenos z pohrebu prinášal na svojej internetovej stránke aj denník MF Dnes, ktorý sa potom chválil „rekordnou“ sledovanosťou.
Slovenskí televízni redaktori sa zas predbiehali, komu sa podarí natočiť autentickejší zármutok pozostalých po obetiach výbuchu plynu v Krompachoch, krátko po nešťastí bez zaváhania podkladali mikrofóny, aby získali vzlyky príbuzných. Nešetrili ani otca a manžela obetí pri pohrebe priamo nad truhlou. Etika sa vytratila.