Streda, 24. február, 2021 | Meniny má MatejKrížovkyKrížovky
ZMENY, KTORÉ SA V ROZHLASE UDIALI PRED DVOMA TÝŽDŇAMI, SA VNÍMAJÚ RÔZNE

Rozhlas chce zmeniť aj kvalitu

Mediálny analytik a členovia Rozhlasovej rady majú rôzny pohľad na zmeny v rozhlase.

Slovenský rozhlas zmenil imidž, či osloví aj viac poslucháčov, ukáže čas.Slovenský rozhlas zmenil imidž, či osloví aj viac poslucháčov, ukáže čas. (Zdroj: SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. Dlhé roky nemenný Slovenský rozhlas pred dvoma týždňami po mediálnej kampani prišiel so zmenami programu, „zvukovej grafiky“, prísnejšie rozčlenil svojich päť okruhov, menil aj vysielacie frekvencie. Ľudia, ktorí sa rozhlasom zaoberajú, po dvoch týždňoch nové vysielanie hodnotia rôzne. Ako na zmeny zareagovali poslucháči, zatiaľ nie je zrejmé, čiastočne na to odpovie ďalší prieskum počúvanosti.

Vedenie rozhlasu si od zmien, ktoré označilo za rozsiahle, sľubuje lepšiu kvalitu vysielania, zlepšenie imidžu rozhlasu, ale aj vyšší počet koncesionárov. „Každý ho musel platiť, no nie každý ho počúval,“ hodnotí SRo jeho generálna riaditeľka Miloslava Zemková.

Skryť Vypnúť reklamu

Zmena v poslednej chvíli

„Jednoznačne pozitívne“ hodnotí zmeny vizuálnej stránky a zvukovej grafiky rozhlasový analytik Juraj Koiš. Podpredseda Rozhlasovej rady Peter Varga zas hovorí, že rozhlas je v stave vnútorného rozkladu. „Tím, ktorý robil a robí zmeny, má viac odvahy ako profesionality a rozumu,“ povedal. Kritický k zmenám je aj ďalší člen rady Michal Dzurjanin, podrobné hodnotenie chce predniesť na zasadnutí rady. „Zmena je vcelku dobrá, bola nevyhnutná, prišla v poslednej chvíli,“ hovorí členka rady Mária Hlucháňová.

Koiš aj predseda rady Vladimír Talian hovoria, že po dvoch týždňoch je predčasné hodnotiť všetky zmeny. „Niektoré sú stále v procese, predovšetkým pokrytie územia signálom Rádia FM a sčasti rádia Devín,“ povedal Talian.

Skryť Vypnúť reklamu

Analytik Koiš z radioweb.sk oceňuje, že sa zjednotila vizualizácia okruhov a „zmodernizovala veľmi nepôsobivá a zastaralo znejúca“ zvuková grafika. „Aj keď to nie je ideálne, je to aspoň výrazný posun vpred.“ Ukázalo sa tiež, aké rezervy mal rozhlas vo frekvenciách - napríklad pokrytie Reginy stúplo zo 61 na 96 percent. Prekáža mu, že v informačnom Rádiu Slovensko sú stále relácie ako čítanie na pokračovanie, večerná rozprávka či seriál Králikovci.

Varga, ktorý bol tajomníkom bývalého riaditeľa Jaroslava Rezníka, hovorí, že program sa zhoršil, najmä kvalita spravodajstva. Z rozhlasu podľa neho odchádzajú profesionáli, a noví neprichádzajú, respektíve ešte „nechápu poslanie verejnej služby“.

Zmena frekvencií bola podľa neho nepripravená a rozhlas nemal míňať peniaze ani na nové logá, ktoré „pôsobia komediantsky“. Kampaň pred zmenami bola „nedôstojná“, zle informovaní boli aj zamestnanci. Ocenil novú zvukovú grafiku, ktorú podľa neho obstaral ešte starý manažment napriek protestom rady, aj do tej by podľa neho mal hovoriť „autoritatívnejší“ hlas.

Skryť Vypnúť reklamu

Aktuálnosť a obsah

Talian považuje za dobré, že všetky zmeny urobil rozhlas naraz. Rádio Slovensko podľa neho môže osloviť aj takého poslucháča, ktorý ho doposiaľ nepočúval, ak popracuje na obsahu a aktuálnosti informácií. Rádio FM môže bez obáv o svoju existenciu prezentovať menšinové hudobné žánre.

Hlucháňová povedala, že zmena je dobrá a môže prispieť ku konkurencieschopnosti rozhlasu. Ocenila, že rozhlas ukazuje, že má päť okruhov. „Veľmi milo“ ju prekvapila Regina, Devín je už podľa nej špičkovým okruhom pre najnáročnejších poslucháčov.

Keď chce byť Rádio Slovensko prúdovým informačným rá­diom, má podľa nej čo zlepšovať. Nesleduje 24 hodín denne udalosti doma a vo svete.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  2. Aj vám chýba voňavá a chutná káva?
  3. Geis pomáha zvládať komplikácie v cezhraničnej preprave
  4. Prenosná 230V zásuvka Nexus Escape
  5. Ivan Krechňák: Robiť niečo, čo máš rád, je na nezaplatenie
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte
  7. Slováci radi investujú do realít. Fondy im to umožňujú
  8. Študuj aj popri zamestnaní! Moderná vysoká škola!
  9. Know-how študenta: Zažiť, získať prax a spoznať svet
  10. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  1. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  2. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  3. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  4. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  5. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  6. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  7. Aj vám chýba voňavá a chutná káva?
  8. Moruša – Málo známa a predsa účinná
  9. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  10. Ivan Krechňák: Robiť niečo, čo máš rád, je na nezaplatenie
  1. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 18 395
  2. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 10 873
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 7 246
  4. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 640
  5. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 392
  6. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 373
  7. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 5 887
  8. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 5 493
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 5 194
  10. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 4 635
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu