Monopol Deutsche Post sa otriasa

Koncom tohto roku má v Nemecku padnúť monopol Deutsche Post na listové zásielky do 50 gramov. Jej predstavitelia upozorňujú na to, že niektoré iné štáty EÚ sa s liberalizáciou poštových služieb vôbec neponáhľajú.

Súkromné poštové firmy v Nemecku dávajú svojim zamestnancom oveľa menšie platy ako štátna Deutsche Post.Súkromné poštové firmy v Nemecku dávajú svojim zamestnancom oveľa menšie platy ako štátna Deutsche Post. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO – ČTK)

Člen predstavenstva Deu­tsche Post pre personalistiku Walter Scheurle apeloval nedávno na Spolkový regulačný úrad, aby sa intenzívnejšie zameral na mzdové praktiky súkromných poštových konkurentov. Poukázal pritom na poštový zákon, podľa ktorého môže Spolkový regulačný úrad firme odňať licenciu, keď mzdová úroveň je v nej „podstatne nižšia“ než v Deutsche Post.

V štúdii poradenskej spoločnosti Input Consulting pre odborový zväz Verdi, ktorú cituje denník Süddeutsche Zeitung, sa napríklad konštatuje, že platy v privátnych poštových firmách sú nezriedka o polovicu nižšie než v Deutsche Post. V niektorých prípadoch sa vraj pohybujú okolo štyroch eur na hodinu. Výsledkom je skutočnosť, že Spolkový regulačný úrad skúma, či nesprísni podmienky na prevádzovanie alternatívnych poštových služieb.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšou hrozbou pre Deutsche Post je časový nesúlad liberalizačných krokov v EÚ. Nemecko sa nachádza na špici liberalizačného peletónu, čo však po­dľa Deutsche Post môže znamenať neférovú konkurenčnú výhodu štátnych monopolov napríklad z Francúzska či Talianska. Títo budú môcť mať voľný vstup na nemecký trh, zatiaľ čo Deutsche Post nebude v týchto krajinách smieť podnikať.

Šéf Deutsche Post Klaus Zum­winkel pred časom zdôraznil, že keď dôjde v Nemecku k liberalizácii omnoho skôr než v iných štátoch EÚ, potom to bude mať za následok stratu tisícok pracovných miest. Takisto nemecká kancelárka Angela Merkelová vyzdvihla, že ak zvyšné štáty únie nebudú včas liberalizovať svoj poštový trh, potom by došlo k skresleniu konkurenčnej situácie v neprospech Nemecka. Aj preto sa Nemecko ako predsednícky štát EÚ bude tento polrok usilovať o záväznú dohodu na euroúrovni, pretože najmä Francúzsko a Taliansko sa dosiaľ vzpierajú plánom kompletne liberalizovať svoj poštový trh k 1. januáru 2009.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Ján Šalgovič Mníchov

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 593
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 322
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 136
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 346
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 889
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 876
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu